Společnost


Lidl Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:311
Z toho za letošní rok:40
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 71 stížnostech.

#40645Neuznaná reklamace na základě fotografie

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2020, před 2 měsíci

Zdeněk Audy

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 22.2.2020 jsem prostřednictvím internotový stránek lidl-shop podal reklamaci zboží Elektrokoloběžka Denver SCO-65210, jelikož zboží dle velikosti nešlo zaslat zpět. Na stránky jsem vložil 2 fotografie a popsal poškození (došlo ke zlomení rámu v místě sešroubování). Reklamace byla pouze na základě nekvalitních fotografii, protože pro vložení na stránky je možno pouze foto do velikosti 2 MB.
Dne 2.3. mi bylo sděleno - na základě poskytnutých fotografií byla dodavatelem Vaše reklamace zamítnuta. Při normálním zacházení nemůže dojít k takovému poničení konstrukce.
Dne 2.3.2020 jsem hned zaslal svůj písemný nesouhlas se zamítnutím reklamace se zdůvodněním - zboží bylo používané v souladu s návodem k použití. Koloběžku syn užíval pouze ve městě k dopravě do 1,5 km vzdáleného kroužku a zpět. Koloběžka mohla být použita od koupě takto max. 40x. Udávaná maximální váha je 100kg, syn vážil v průběhu užívání od 45 - 50 kg. Nerozumím co je důvodem zamítnutí reklamace? Co si představit pod odborným vyjádřením - normální zacházení? Opakuji, koloběžka minimálně použitá s polovinou váhového limitu a jen po rovném úseku! Nehledě nechápu, jak může být reklamace zamítnuta na základě přiložené fotografie, která je ještě pro vložení na Vaše stránky nutná zmenšit na velikost max. 2 MB! Pokud zamítnete reklamaci výrobku, který byl koupen na Vašem e-shopu za cenu 5.990,- Kč, tak si myslím, že by tento výrobek měl být náležitě prohlédnut. Vzhledem k tomu, že nesouhlasím s odůvodněním zamítnutí reklamace, a pokud si budete na svém stanovisku trvat, tak se vzhledem k ceně koloběžky obrátím na příslušného znalce, který vypracuje objektivní posudek! Následně budu také požadovat nárok na úhradu nutných nákladů, které mi vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady podle občanského zákoníku!
Dne 3.3.2020 mi byl doručen email - Vaši zprávu jsme postoupili na dodavatele a budeme čekat jeho vyjádření. Věříme ve Vaše rozhořčení a doufáme, že se Vám v brzké době ozveme s lépe vyhovujícím řešením reklamace.
Dne 18.3. mi byl opět doručen zamítavý email - bohužel musíme trvat na zamítnutí Vaší reklamace, jelikož se dle našeho názoru jedná o nepřiměřené zacházení. Tato koloběžka je určena pouze pro jízdu po rovném terénu, nikoliv na skákání, dělání triků a podobně. Omlouváme se, ale na našem původním stanovisku si musíme trvat.
Vzhledem k tomu, že jsem v současné době po návratu ze zahraničí v karanténě, tak se snažím vše zatím řešit elektronicky. Vzhledem k ceně koloběžky se určitě v posledním případě obrátím na znalce, protože koloběžka byla užívána jak jsem již psal v souladu s návodem a né na žádné skákáni a triky, jak psal zákaznický servis Lidl.
Koloběžka koupena dne 26.11.2018 na lidl-shop, jako vánoční dárek a fyzicky použíta až asi v lednu 2019.


Produkt

Elektrokoloběžka Denver SCO-65210


Požadované řešení

Výměna zboží, vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2020 10:36, před 2 měsíci

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2020 11:06, před 2 měsíci

Dobrý den, pane Audy,

je nám líto, ale v tomto případě pro Vás již nemůžeme více udělat. Reklamace byla opětovně posouzena nejen námi, ale i dodavatelem tohoto zboží. Z fotografií, jak píšeme, je patrné, že zboží bylo užíváno v nesouladu s návodem, proto reklamaci nemůžeme přijmout.

Děkujeme za pochopení a přejeme fajn den. S pozdravem

Lidl Česká republika


Zdeněk Audy

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2020 11:36, před 2 měsíci

Vzhledem k tomu, že jsem poskytnul 2 MB fotografii, kde je jen detail lomu, nechápu jak jste mohli rozhodnout o tom jak byla koloběžka používaná. Popřípadě jak mohl o tomto rozhodout i Váš dodavatel. Nikde jsem neposkytnul ani fotografii, kde by bylo vidět opotřebení kol a celkového rámu, kde je zřejmé, že nebyla užita k nějákému skákání či jiné manipulaci než jízdě po rovných chodnících ve městě. Za tento způsob posouzení reklamovaného zboží, ode mě nečekejte pochopení.
Audy

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 12:22, před 2 měsíci

V takovém případě nezbývá, než se dále obrátit na soudního znalce (viz informace uvedené výše). Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vzhledem k uvedenému stížnost uzavíráme.