Společnost


Lidl Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:323
Z toho za letošní rok:52
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 74 stížnostech.

#41227Stížnost na personál pobočky Lidl - Anenská 4511/27, Prostějov

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2020, před 3 měsíci

Petr Havel

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěl bych touto cestou podat stížnost na jednání personálu pobočky Vaší společnosti Lidl - Anenská 4511/27, Prostějov, který mi odmítl přijmout papírovou bankovku v hodnotě 100 Kč, kterou jsem shodou okolností před časem obdržel také při placení na Vaší pobočce s vysvětlením, že údajně podle Vašeho interního nařízení máte zakázáno od nakupujících poškozené bankovky přijímat.

I přes moje podložené námitky a nepříjemnému rozhovoru mi byla bankovka vrácena s tím vysvětlením, že ji nepřijmou a dále je to nezajímá. Pro vysvětlení - poškození 100-korunové bankovky spočívalo skutečně v malém natržení (cca do 1 cm) ve středu bankovky - v místě ohybu (opotřebení v důsledku oběhu). Podle výkladu ČNB a podle zákona o oběhu bankovek a mincí nesmí platbu takovou bankovku (která je celá, pouze s přítomným natržením) obchod-právnická osoba odmítnout. Musí jí přijmout, nevrací ji však do oběhu, ale předá ji ČNB.

Vzhledem k výše uvedenému a nepříjemnému a neústupnému chování/jednání personálu Vaší společnosti a vystavení tak mé osoby trapné situaci Vás tedy tímto zdvořile žádám, aby se takové situace ze strany Vašich zaměstnanců neopakovaly.

Dále bych chtěl na závěr také za sebe dodat, že toto není moje první zkušenost s neochotou, nebo nepříjemným jednáním v rámci filiálky Lidl - Anenská 4511/27, Prostějov. Svérázným jednáním personálu této pobočky, kdy již nejde v mnoha případech o asertivní jednání, ale spíše o drzost, naschvály až hulvátství, dochází k poškozování pověsti a dobrého jména Vaší společnosti.


Produkt

Neochota personálu přijmout 100-korunovou bankovku s malým natržením (do 1 cm)


Požadované řešení

Poučení personálu pobočky Lidl - Anenská 4511/27, Prostějov


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2020 14:17, před 3 měsíci

Existují jasná pravidla pro přijímání opotřebovaných a poškozených peněz. Zatímco bankovky opotřebované oběhem, typicky pomačkané, odřené, s narušeným okrajem či zašpiněné, nelze odmítat, u poškozených se s jejich odmítnutím setkat můžeme.

Zákon rozlišuje mezi běžným a nestandardním poškozením. Právnické osoby mají povinnost přijímat všechny bankovky až na nestandardně poškozené a ty poškozené běžně, ale které nejsou celé. Celou se pak rozumí i třeba bankovka s chybějícím růžkem ne větším než dva centimetry nebo právě natržená bankovka bez ohledu na délku a počet natržení. Právnické osoby musejí dokonce přijmout i bankovku roztrženou na dvě části a slepenou lepicí páskou. Nevadí ani mastná skvrna nebo čárnutí. A co je důležité, nesmí je už vracet do oběhu.

O nestandardní poškození, které rozhodně nebylo způsobeno běžným zacházením, se jedná v případě ohořelých či zetlelých bankovek, dále jsou-li roztržené na více než dvě části nebo mají nečitelný či proděravělý obrazec. Pokud však bude bankovka vlivem tepla jen zahnědlá nebo jen propálená, nepokládá se za ohořelou. Pokud bankovka po nechtěném vyprání zůstane beze změn viditelných pouhým okem, obrazec a některé ochranné prvky jsou rozeznatelné, musí ji obchodník přijmout a dále do oběhu nevracet stejně jako bankovku popsanou či pomalovanou z jedné strany.

V obecné rovině doporučujeme pro případ opakovaného porušování zákona podnikatelem kontaktovat příslušný orgán dozoru nad oběhem bankovek a mincí, a to ČNB.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2020 21:26, před 3 měsíci

Dobrý den, pane Havle,

za vzniklou situaci se omlouváme. Váš podnět předáme vedení dané prodejny, aby se podobná situace neopakovala.

Děkujeme tedy za upozornění a přejeme pěkný den. S pozdravem

Lidl Česká republika

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2020 15:01, před měsícem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2020 23:55, před 25 dny

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.