Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:869
Z toho za letošní rok:75
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 144 stížnostech.

#50085Nevrácení platby za poštovné

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2021, před 27 dny

Dalibor Novák

Znění stížnosti

Dne 2.7.2020 jsem si objednal elektrostimulátor na Alze. Ten se ovšem porouchal a Alza 31.3.2021 vrátila částku 599Kč formou dobropisu. Ovšem už nebyly vráceny peníze za poštovné od obchodníka k zákazníkovi a poštovné od zákazníka k obchodníkovi (reklamace). Po upozornění obchodník vrátil peníze za poštovné za reklamaci, ale odmítá uhradit poštovné obchodník x zákazník. Jedná se o částku 69Kč. Domnívám se, že obchodník porušil zákonnou povinnost a dodal vadné zboží. Zažádal jsem o uhrazení poštovného dle § 2910 Občanského zákoníku, ale Alza toto odmítá vrátit. Dle jejich stanoviska nevzniká nárok proplatit dopravu.


Produkt

Produkt NAIPO MGEP-206P


Požadované řešení

Vrácení poštovného za doručení od obchodníka k zákazníkovi 69Kč.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2021 10:04, před 26 dny

Co se týče prvně zaplaceného poštovného od prodejce ke spotřebiteli, pak má spotřebitel nárok na jeho vrácení také. Takto zaplacené poštovné lze totiž vyložit jako škodu, kterou prodávající způsobil kupujícímu porušením své zákonné povinnosti (tedy tím, že dodal vadné zboží). Uznáním reklamace potom prodávající své pochybení uznal a kupujícímu tak vznikl nárok na náhradu škody dle ustanovení § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2021 10:20, před 25 dny

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě jsem pro zákazníka vystavil dobropis i za dopravné, které však vzhledem ke slevě za platbu předem nebylo 69 Kč ale 49 Kč. Tento dobropis můžeme proplatit, nebo jej započít u další jiné objednávky. Věřím, že tímto můžeme situaci považovat za uzavřenou.

Martin, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 10:29, před 25 dny

Děkujeme prodejci za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případně uzavření případu.


Dalibor Novák

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.4.2021 20:22, před 25 dny

Hodnocení: