Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:869
Z toho za letošní rok:75
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 144 stížnostech.

#50089Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2021, před 26 dny

Blanka Skakunová

Znění stížnosti

Telefon byl zakoupen v únoru 2020, po roce najednou zhasl displej a nic nebylo možné s telefonem dál dělat a ani zálohovat data a fota. Byla podána reklamace pod č. ASRE21166267r, pracovník pobočky Alza telefon převzal s tím, že není mechanicky poškozen ani známky násilí. Problém dle mého byl v systému Flip, otevíraní a zavírání telefonu - výrobní vada... nový model a používáním zjištěna vada. ALZA ale reklamaci zamítla pro mechanické poškození a pořídili si své fotografie s velmi vysokým rozlišením, kdy je samozřejmě vidět stav telefonu po roce běžného užívání, pouhým okem nic vidět není. Telefon se používal opatrně (žádné extrémní prostředí)... práce v kanceláři..i vzhledem k jeho velmi vysoké ceně. Alza navrhla opravu za cca 18 000,- Kč na náklady zákazníka. Dala jsem posoudit telefon do autorizovaného servisu Samsung (myslím, že stejný používá ale i ALZA) tam také zamítli a potvrdili mechanické poškození. Zase nafotili s vysokým rozlišením a ani neposlali fyzicky k posudku, protože odpověď přišla ihned. Také nabídli opravu displeje za stejnou částku na náklady zákazníka. Vzhledem k tomu, že telefon byl velmi drahý a byl to pilotní nový typ, u kterého se mohlo časem ukázat, že flip způsob způsobí časem problémy... a tako vzhledem k tomu, že je ještě rok telefon v záruce, nesouhlasím se zamítnutou reklamací. Žádala jsem vrátiti peníze. telefonu ani po opravě už nemohu věřit, že se toto nebude opakovat. odvolala jsem se, proběhly diskuse s Alzou, v emailech, ale bez úspěchu.


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy Z Flip černá, produkt SAMO0190b1, sériové č. 352438111319006


Požadované řešení

Vrácené peněz, uznání výrobní vady. Opravu ani nepožaduji, není důvěra v tento typ telefonu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2021 13:05, před 26 dny

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2021 10:16, před 25 dny

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V případě této reklamace bylo poškození displeje zjištěno přímo servisem, kdy jeho vyjádření nijak nerozporujeme. Rozumím, že zamítnutí reklamace není příjemnou záležitostí, nicméně pokud autorizovaný servis shledal na přístroji mechanické poškození z důvodu nevhodného zacházení, není možné tuto vadu řešit v rámci záruční opravy. Zákaznici byl sdělen i cenový návrh na mimozáruční opravu, kdy tento byl zamítnut, neboť jeho cena byla vysoká (18958 Kč s DPH). Zákaznice, pokud má zájem, může využít služby soudního znalce, jak jste již uvedli, nicméně aktuálně je z naší strany verdikt neměnný.

Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2021 14:44, před 24 dny

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost na vyjádření společnosti reagovat, popř. stížnost uzavřít.


Blanka Skakunová

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.4.2021 10:44, před 21 dny

Děkuji za vyjádření oběma stranám. Jsem stejně přesvědčena po ročním používání, že tento model se nehodí na běžné užívání telefonu, možná si ho vystavit nebo se jím jen chlubit, jako drahou novinkou. Otázkou je, co je mechanické poškození z důvodu nevhodného zacházení? Kouzelná věta, pod kterou se dá schovat cokoli, co umožní zamítnout reklamaci. Zajímalo by mne, kolik těchto prodaných typů telefonu skončilo jako ten můj a kolika osobám byla reklamace uznána, aby jich výrobce neměl moc a neukázalo se, že se do budoucna tento model buď nebude vyrábět, nebo se musí vylepšit. Tady rozhodně neplatí, že drahá věc rovná se kvalitnější než levná. Děkuji za zveřejnění, možná to někomu alespoň pomůže při rozhodování, co si zakoupí a od jaké společnosti....Není potřeba dále diskutovat, pro další postup se ještě rozhodnu. Děkuji.

Reakce společnosti

Publikováno
19.4.2021 19:56, před 21 dny

Dobrý den, děkuji za Vaši reakci. V tomto případě je stanovisko naší společnosti Alza.cz i nadále stejné, mrzí mě to. Děkuji za pochopení, Marek, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2021 10:48, před 20 dny

S ohledem na vyjádření společnosti stížnost uzavíráme, neboť dosažení smírného řešení není skrze tuto naši platformu možné. Spotřebitel se může dále obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.