Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:932
Z toho za letošní rok:139
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 164 stížnostech.

#52563Nevrácené peníze za stornované zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2021, před měsícem

Petra Vrtišková

Znění stížnosti

Dne 24. 8. 2021 jsem si na pobočce objednala zboží, zaplatila ho terminálem a ještě večer jsem ho zrušila. Spíš jsem chtěla zrušit jen jednu objednanou službu, ale nešlo to, tak jsem zrušila celou objednávku. Nějak jsem nečekala, že to bude trvat. Když jsem nedostala peníze zpět (27 041 Kč), tak jsem volala. Bylo mi řečeno, že se peníze vrací do 3 - 5 dnů. nedorazily. Podívala jsem se na dobropis, bylo tam do 8. 9. 2021, což bylo včera, nic mi neposlali. Volala jsem včera, že jim mám dát číslo účtu. Udělala jsem, i když jsem platila kartou a je zcela normální vracet peníze na kartu. Dnes jsem znovu volala a prý dalších 3 - 5 dní.


Produkt

Mobilní telefon iPhone 12 128GB fialová


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2021 12:45, před měsícem

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2021 10:20, před měsícem

Dobrý den,

děkujeme za posouzení. Se zákaznicí jsem se nyní spojila telefonicky s omluvou a informací, že finanční prostředky z naší strany byly již odeslány na zaslaný účet. Měla by je obdržet v nejbližších dnech. Zároveň od nás dostala kompenzaci.

Věřím, že případ je takto v pořádku dořešen.

Děkuji a přeji krásný den, Dita, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2021 11:15, před měsícem

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.


Petra Vrtišková

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.9.2021 14:42, před měsícem

Hodnocení:

Komentář: Dnes jsem konečně dostala platbu na účet a dárkový poukaz na 300 Kč. Jsem ráda, že mám peníze zpátky, ale pěkně mě štve, že jim to tak trvalo a že jsem několikrát volala a vždy mi bylo řečeno, že do 3 až 5 pracovních dní. Zajímalo by mě, jak dlouho a jestli vůbec bych svoje peníze dostala, kdybych to nenapsala sem.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
15.9.2021 16:54, před měsícem

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.