Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:952
Z toho za letošní rok:159
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 166 stížnostech.

#52896Nedodaný produkt

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2021, před 2 měsíci

Martin Zouhar

Znění stížnosti

Dobrý den,
chtěl bych si stěžovat na neseriózní chování firmy Alza.cz.
Dne 18.9.2021 jsem objednal a zaplatil televizi 55" Hisense 55A7GQ, kde na webových stránkách Alza. cz byly aktuálně 2 kusy na skladě. Bohužel skladová informace nebyla aktuální, takže poté jsem čekal do 24.9.2021, kdy bylo na cestě více jak 5 kusů dle info na Alza. cz. Bohužel i po tomto datu opět nedošlo k dodání zboží, další info bylo 2 kusy na cestě do 29.9.2021. Bohužel 29.9.2021 jsem opět nedostal vyrozumění a televize je stále nedodaná.V ten samý den proběhla změna stavu Na objednávku do 4 pracovních dnů, celkem už čekám 11 dní od data objednávky. Nabídku jsem chtěl využít, protože na produkt běží akce Cashback 2500,- pouze do 30.9.2021. Alza infolinka neposkytuje žádné informace o přibližném termínu dodání a není schopna objasnit, zda o Cashback vinou nedodání zboží přijdu nebo ne. Pokládám to za nekalou obchodní praktiku a prosím o pomoc s vyřešením problémů.

Děkuji Vám za odpověď.

S pozdravem

Martin Zouhar.


Produkt

55" Hisense 55A7GQ


Požadované řešení

Žádám o omluvu a doručení produktu nejpozději do týdne,zajištění Cashbacku ze strany Hisense z důvodu neschopnosti obchodníka dodat zboží v termínu určeném do 30.9.2021.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2021 16:09, před měsícem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Ohledně služby Cashback 2500,- se jedná o akci prodávajícího, který sám určuje podmínky. Je proto vhodné si tyto podmínky projít, případně kontaktovat prodejce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
17.10.2021 16:06, před měsícem

Dobrý den, pane Zouhare, děkuji Vám za Vaši zprávu a za vzniklou situaci se Vám moc omlouvám. Pokud je Vaše stížnost stále aktuální, požádám Vás o uvedení čísla, objednávky, která produkt: "Televize 55" Hisense 55A7GQ" obsahovala.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek. Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.


Martin Zouhar

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2021 18:04, před měsícem

Dobrý den,
objednávka má číslo 445 741 807, ale bohužel jsem byl přístupem Alza.cz nucen ji zrušit.
Žádám tedy Alza.cz o kompenzaci ve výši kreditu na částku 2500,- za způsobenou újmu, protože jsem nemohl využít Cashback.
Děkuji za vstřícný přístup Alza.cz
S pozdravem
Martin Zouhar.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 12:46, před měsícem

Jelikož se nám nepodařilo dohledat pravidla akce Cashback k produktu TV Hinsense, žádáme společnost Alza.cz a.s. o sdělení, zda podmínkou akce bylo i nevyužití práva na odstoupení od smlouvy. Obvykle totiž právě tato podmínka bývá součástí akcí Cashback (viz např. pravidla akce Cashback k produktům Whirlpool dostupné z https://www.whirlpool.cz/promo-akce/cashback#prani).

V případě zrušení objednávky (tj. odstoupení od kupní smlouvy) náleží spotřebiteli vrácení kupní ceny výrobku a také nákladů na přepravu zboží od prodejce ke spotřebiteli, popř. i nákladů na dobírku.

Děkujeme stranám za součinnost.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2021 17:13, před měsícem

Dobrý den,

objednávku jsem ověřila a mohu potvrdit, že byla stornována a kompletní finanční prostředky byly již refundovány zpět na zdrojový účet. Vzhledem k tomu, že nebyla zákazníkovi tak učiněna žádná finanční ztráta, nárok na vystavení kompenzace v hodnotě 2500 Kč bohužel nevzniká.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 17:57, před měsícem

Děkujeme společnosti za součinnost. Protože nám nebyly poskytnuty podmínky akce Cashback k produktu TV Hinsense, vyjádříme se dále pouze v obecné rovině.

Jestliže by v podmínkách akce Cashback k produktu TV Hinsense bylo uvedeno, že nárok na proplacení dané částky (částka odpovídající "cashbacku") spotřebiteli nenáleží v případě, kdy od smlouvy odstoupí ve 14denní lhůtě dle § 1829 občanského zákoníku, pak spotřebitel nemá nárok na proplacení dané částky. Jestliže by v podmínkách akce takové pravidlo uvedeno nebylo (a neexistoval by ani jiný smluvní důvod, který by jeho nárok na cashback vylučoval), má na tuto částku spotřebitel nárok.

S ohledem na výše uvedení stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se k vývoji stížnosti vyjádřit a případně ji uzavřít.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2021 17:35, před měsícem

Dobrý den,

celou situaci jsme pro Vás opětovně prověřovali. Naše vyjádření je v tomto případě však konečné. Na vyplacení cashbacku zákazníkovi nevznikl nárok z důvodu, že předmětnou objednávku zrušil. Pokud by na zboží počkal, mohl by akci cashbacku využít, neboť nezáleží na datu dodání produktu, ale na datu objednání zboží.
https://www.alza.cz/hisense-cashback-ziskejte-zpet-az-5000-kc-pri-nakupu-tv-hisense.
Samozřejmě mě mrzí, že s dodání produktu byly potíže, avšak to nijak neovlivňuje akci, která k produktu byla nabízena. Z naší strany tedy vše proběhlo řádně a nárok na kompenzování nevzniká.

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 12:02, před měsícem

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme s tím, že nárok na proplacení částky v rámci "akce cashback", resp. jeho zamítnutí se řídí pravidly této akce. Spotřebitel má nárok na předložení těchto pravidel, neboť jde o součást smluvní dokumentace uzavřené kupní smlouvy.