Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:952
Z toho za letošní rok:159
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 166 stížnostech.

#52934Neuznana reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2021, před 2 měsíci

Miloš Mostecký

Znění stížnosti

Tlakový hrnec TEFAL, po roce používání se při vaření zaseklo víko tak, že nebylo možno jej otevřít. Po mesici a týdnu obdrzeno vyjádření bez dalšího vysvětlení:

Zarizeni bylo diagnostikovano v servisnim stredisku. Behem testovani bylo zjisteno mechanicke poskozeni, ktere neni slucitelne se zarucnimi podminkami vyrobce. Zarucni reklamace byla zamitnuta. Pristroj byl odeslan zpet bez opravy.

Tlakovy hrnec, ktery nelze otevrit nemůže být poskozen spotrebitelem.


Produkt

https://www.alza.cz/kod/TEFMH869


Požadované řešení

Výměna za nový nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 10:17, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2021 13:00, před měsícem

Dobrý den, děkuji za předání případu k vyjádření. Dle systému eviduji vrácení peněz dobropisem u nově založené škodní události (jiným slovy reklamace) a to dne 3.10. 2021 v plné výši. Částka byla ve stejný den vrácená zákazníkovi na platební kartu. Prosím tedy zákazníka o kontrolu svého účtu a to nejlépe zpět ke dni, kdy objednávku uhradil. Přičtení peněz mohlo dojít zpětně k datu zaplacení. Veškeré doklady k reklamaci najde zákazník po přihlášení do Moje Alza ve své registraci. Pevně věřím, že je tímto vše v pořádku. Přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky.


Miloš Mostecký

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.10.2021 13:22, před měsícem

Hodnocení:

Komentář: Druhý den po vložení stížnosti byla reklamace vyřešena dobropisem a okamžitým připsáním platby na účet. Pravda je, že jsem se paralelně ohradil přímo na alza.cz s tím, že s takovým vyřízením reklamace nesouhlasím a bylo druhý den změněno na dobropis. Na oplátku jsem na alza.cz objednal nový rýžovar a o týden později nový pomalý hrnec v součtu ve stejné hodnotě jaká byla reklamována, čili vyřízení reklamace dobropisem bylo podle mého oboustranně výhodné a moje důvěra byla zachována. I tak děkuji za pomoc a podporu.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
22.10.2021 12:03, před měsícem

Děkujeme stranám za součinnost a případ uzavíráme s dosažením dohody.