Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:951
Z toho za letošní rok:158
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 166 stížnostech.

#53779Nemožnost vrátit zboží z hygienických důvodů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2021, před 19 dny

Zdenka Chasová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 18.10.2021 jsem na alza.cz objednala a zaplatila Žehlicí kartáč Bellissima 11539 MY PRO Magic Straight Brush PB11 100.
Zboží bylo vyzvednuto 19.1. Po rozbalení z krabice jsem se rozhodla, že ho vrátím, a to z důvodu, že je těžký a nepraktický na manipulaci.
Kartáč jsem zabalila do krabice a odnesla na pobočku Alza k jejímu vrácení ve 14 denní lhůtě dne 1.11. Kartáč byl na pobočce k reklamaci přijat a na e-mailovou adresu mi byl zaslán potvrzovací e-mail o přijetí reklamace k vyřízení. Druhý den mi byl zaslán od společnosti Alza e-mail, že reklamace (odstoupení od smlouvy) mi byla zamítnuta z důvodu porušení originálního obalu.
Na tento e-mail jsem reagovala s tím, že jsi nejsem vědoma, že by byl originální obal porušen, krabice nebyla zalepená a kartáč byl uvnitř volně vložený v plastovém sáčku. Následně mi byl zaslán e-mail opět s odůvodněním, že na obalu jsou ochranné prvky, které byly porušeny.

Znovu jsem odpověděla na e-mail ohledně zamítnutí vrácení zboží ve 14 denní lhůtě s odůvodněním, že kartáč byl pouze vybalen a prohlédnut, na což mám nárok při koupi v e-shopu, přes papírovou krabici zboží není vidět.
Bylo mi opět odpovězeno, že reklamace byla zamítnuta z důvodu, že se jedná o hygienické balení, které po otevření bohužel nepřijímají, že to bylo uvedeno v e-mailu objednávky. Ano, bylo to uvedeno, ale až po uzavření objednávky, kdybych to věděla předem tak bych si toto neobjednala. Navíc u zboží byla nabídka na vrácení nevhodného dárku do 31.1.2022, což jsem uvítala a označila.

Děkuji za pomoc.


Produkt

Žehlicí kartáč Bellissima 11539 MY PRO Magic Straight Brush PB11 100


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2021 14:50, před 18 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Jsou zde ale výjimky, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Jak je správně uvedeno, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Jak je uvedeno spotřebitelem, dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Dle popisu spotřebitele se tedy domníváme, že v tomto případě má právo odstoupit od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
17.11.2021 17:03, před 17 dny

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Odstoupení od kupní smlouvy číslo: AVRA21992588 jsem pro tímto znovu předala na naše reklamční oddělení. Zde bylo společně s danou pobočkou řešeno zabalní produktu, jelikož se zde dle spotřebitelky nejednalo o hygienický obal, který by obsahoval pečeť nebo jiné uzavření. Reklamace byla tedy vyřízena ve prospěch paní Chasové, která již nyní obdržela vystavený dobropis na svou e-mailovou adresu.
Pokud je tímto vše v pořádku vyřízeno, prosím o uzavření sporu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.


Zdenka Chasová

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.11.2021 20:50, před 17 dny

Dobrý den,
děkuji za kladné vyřízení mé reklamace, dobropis již doručen.
Ráda bych hlavně poděkovala společnosti Dtest za pomoc při řešení.

Reakce společnosti

Publikováno
18.11.2021 19:40, před 16 dny

Dobrý den, prosím o uzavření sporu. Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2021 08:02, před 12 dny

Na základě vyjádření obou smluvních stran uzavíráme stížnost s uzavřením dohody.