Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1030
Z toho za letošní rok:73
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 190 stížnostech.

#58176Neuznání odstoupení od smlouvy ve 14 dnech z důvodu rozbalení toneru (AVRA22525484)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2022, před 20 dny

Jiri Krystynek

Znění stížnosti

V pondělí 6.6. jsem zakoupil toner a po vložení do tiskáry jsem zjistil, že není kompatibilní. Ten samý den jsem vytvořil žádost o odstoupení od kupní smlouvy a toner včetně kompletního balení druhý den vrátil. Následně mi přišlo oznámení do emailu, že reklamace se zamítá viz. níže:

Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Reklamace se zamítá, protože došlo ke spotřebování zboží.

Při telefonním dotazu mi bylo řečeno, že zamítnutí je z důvodu rozbalení toneru.

Při nesouhlasu jsem dostal nasledující odpovědi:
Bohužel se toner kategorizuje jako spotřební materiál který nejde vrátit, pokud je vyňat z uzavřeného obalu (jelikož po jeho narušení toner vysychá).
Je uvedeno v našich VOP:
"Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud Kupující spotřebitel dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.".

A následně při nesouhlasu:
Produkt bol už rozbalený a preto jeho vrátenie nieje možné.

Nicméně se zamítnutím nesouhlasím neboť dle zákona se rozbalení zboží vztahuje pouze na hygienické důvody.

Jelikož emailová komunikace nevedla k nalezení řešení žádám společnost o uznání odstoupení od kupní smlouvy touto formou.

S pouzdravem,
Jiří Krystýnek


Produkt

Toner PRINT IT TN-1030, Alza kod: PY1001n1


Požadované řešení

Uznání odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 15:11, před 6 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Z tohoto pravidla existuje výčet výjimek v § 1837 stejného zákona.

Nejsme si jisti, zda je možné toner kvalifikovat jako zboží podléhající rychlé zkáze, které nelze vrátit dle § 1837 písm. e) občanského zákoníku. Spíše se domníváme, že tomu tak není a spotřebitel by tak měl mít možnost od smlouvy odstoupit.

Z výše uvedeného důvodu se domníváme, že spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Dle našeho názoru tak spotřebitel může od smlouvy odstoupit, přičemž však podnikatel může pokrátit vratku o snížení hodnoty zboží.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 16:29, před 6 dny

Spotřebitel nás informoval, že společnost nabídla vrácení kupní částky a stížnost tak byla vyřízena ke spokojenosti zákazníka. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.