Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1265
Z toho za letošní rok:20
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 271 stížnostech.

#63955Neuznaná reklamace z důvodu pozdního nahlášení škodní události

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2023, před rokem

Ivana Křižanová

Znění stížnosti

Dne 20.12.2022 mi dopravce dovezl zboží objednané u Alza.cz. Konkrétně se jednalo o domácí pekárnu ETA Gustito II 9149 90000 černá/nerez. Balík (obalová krabice) nebyl z venčí nijak viditelně poničený. Nic tudíž nenasvědčovalo tomu, že by zboží mohlo být poškozené.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o vánoční dárek, postupovala jsem následovně.
Otevřela jsem obalovou krabici. Podotýkám, že mezi obalovou krabicí a krabicí s pekárnou nebyl použitý žádný obalový materiál. Krabice nebyla označena jako „křehké“ zboží.

Otevřela jsem vnitřní krabici se zbožím. Pekárna byla chráněna polystyrenovým kryem, ale pouze z horní a spodní strany. Sundala jsem horní polystyrenový kryt, ve kterém byl zasunutý elektrický kabel. Ten jsem zapojila do sítě a zjistila, že pekárna je funkční. Krabice jsem postupně zalepila a zabalila do vánočního papíru. Poškození proto bylo zjištěno, až když jsme dárek 24.12.2022 rozbalili. Nerezový plášť pekárny byl v zadní části promáčklý. Poté jsme prohlédli krabici pekárny a zjistili jsme, že je rovněž na několika místech natržená.
Vzhledem k tomu, že byly svátky, s reklamací jsem počkala do 26. 12. 2022., tj. 6 dní po obdržení zásilky. Prostudovala jsem si postup reklamace, který Alza.cz na svých webových stránkách uvádí. Zvolila jsem způsob prostřednictvím online reklamačního formuláře. Na moji emailovou adresu přišla tentýž den zpětná vazba, že přijali můj dotaz pod č. ** ke zpracování, avšak s ohledem na svátky můžu odpověď dostat až po 26. 12. 2023.
Dne 27.12.2022 mi specialistka zákaznického servisu z emailové adresy obchod@alza.cz, AL, mj. sdělila, že mi bylo vygenerováno číslo reklamace. Na email mi však doručeno nebylo. (vzhledem k svátkům jsem se snažila nebýt neomalená a vyčkávala)
Alza.cz v pokynech, jak postupovat při reklamaci uvádí, že po přijetí reklamačního formuláře bude reklamujícímu zasláno číslo reklamace, které je nutné spolu s reklamovaným zbožím, nákupním dokladem a průvodním dopisem zaslat na příslušnou adresu. Z tohoto důvodu jsem čekala na zaslání čísla reklamace. Bohužel jsem se nedočkala.
Proto jsem ihned v pondělí 2. 1. 2023 psala na obchod@alza.cz, že mi číslo reklamace vygenerováno nebylo, a zda mohou ověřit. Následující den mi specialistka VA napsala, že pokud jsem nereklamovala online, nemůžu mít vygenerováno číslo reklamace. Zároveň mi poradila, ať reklamaci zašlu bez čísla reklamace spolu s nákupním dokladem a průvodním dopisem včetně fotodokumentace. Snažila jsem se zjistit co nejvíce, proto jsem 3. 1. 2023 kontaktovala rovněž zákaznickou linku prodejce (tel. č. 225340111). Byla jsem upozorněna, že můj hovor je v rámci zkvalitnění služeb monitorován. Vysvětlila jsem slečně o co se mi jedná. Bylo mi řečeno, že u mojí objednávky není žádná reklamace evidována, a ať opětovně zašlu online reklamační formulář. To jsem obratem udělala. K oběma reklamačním formulářům i průvodnímu dopisu jsem připojila fotodokumentaci.
Na nic dalšího jsem už nečekala, sjednala si svoz a 5. 1. 2023 odeslala reklamované zboží.
Zajímavé je, že ještě 7. ledna 2023 mě specialistka, KK, informovala, že dle prověření mnou žádná reklamace vytvořena nebyla. To už jsem opravdu byla v šoku!
Dne 9. 1. 2023 mě Alza.cz informovala o přijetí reklamovaného zboží.
Dne 12. 1. 2023 mi přišlo vyrozumění s tím, že se reklamační řízení zamítá z důvodu pozdního nahlášení škodní události.
Dnes mi bylo reklamované zboží vráceno. Jelikož krabice s pekárnou nebyla ani důkladně rozlepena, tudíž nebyla rozbalena, předpokládám, že se produktem samým nikdo nezabýval. Krabice navíc byla vrácena v tak nepěkném stavu, že je až zarážející, jak někdo neuctivě nakládá s mým majetkem, byť reklamovaným.

Závěrem podotýkám, že se zbožím jsem manipulovala po celou dobu obezřetně, už jen proto, že šlo o vánoční dárek, a ne zrovna laciný.

Děkuji za pomoc.


Produkt

ETADP439 - Domácí pekárna ETA Gustito II 9149 90000, černá/nerez


Požadované řešení

požaduji vrácení celé částky včetně nákladů na zaslání reklamace


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému