Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1480
Z toho za letošní rok:122
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (801 z 1480)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 357 hodnocení od spotřebitelů help

#70120Neoprávněné ponížena cena vráceného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2023, před 2 lety

Ľubomír Matečka

Znění stížnosti

Zakoupený notebook jsem vrátil v zákonné lhůtě ve stavu nového rozbaleného zboží.
Společnost Alza mi vrátila kupní cenu sníženou o 30%. Po žádosti o vysvětlení mi odepsali, že na notebooku byl údajně vryp, který jeho hodnotu o 30% snížil.
K emailu přiložili fotografie, které měli vryp zdokumentovat.
Přiložené fotografie jsou ale ze stříbrné varianty notebooku, zatímco já jsem zakoupil zelenou variantu, tedy zjevně se nejedná o notebook který jsem vrátil. Vrácený notebook byl bez poškození.


Produkt

Notebook Realme Book Prime


Požadované řešení

vrácení plné kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2023 18:01, před 2 lety

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit částku vrácených peněžních prostředků.

V případném soudním sporu nese důkazní břemeno podnikatel. Podnikatel by tedy měl v řešené věci prokázat, že spotřebitel věc poškodil tím, že se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Není-li podnikatel schopen toto prokázat, musí spotřebiteli vydat zpět uhrazenou kupní cenu v plné výši.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.9.2023 09:17, před 2 lety

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Ze strany naší společnosti byl administrativní poplatek u případu číslo: AVRA23796272 přehodnocen a zákazník tak obdrží zpět svou platbu, v plné výši. Více informací jsem dnes zaslala panu Matečkovi, na jeho e-mailovou adresu. Prosím Vás tedy o případné uzavření sporu. Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 09:25, před 2 lety

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.10.2023 11:38, před 2 lety


Ľubomír Matečka

Hodnocení: