Počet nahlášených stížností: | 1423 |
Z toho za letošní rok: | 65 |
Stále v řešení: | 22 |
Objednal jsem si na stránkách Alza.cz Telefony Iphone 14Pro, objednal jsem si první den jeden a pote na druhý den druhý iphone 14Pro byli dostupní skladem. Po par dnech jsem dostal email že objednané telefony nejsou dostupní . Myslím že je to zavazení zakazníka.
Pote jsem kontaktoval společnost Alza.cz přes kontakt na whatasapp, zdelili my že budu urgovat aby se tato situace vyřešila že to byla systemova chyba.
Bohužel nik nic, pote na druhý den ve 14.1.2025, 20:06 jsem volal s operatorem Alza.cz který mi zdelil v nahravanem hovore že to vyřeší že se nemusím obavat ako kompenzaci dostanu novy model Iphone.
Bohužel jenom lži natahovali mně takhle celý týden,pokažde něco jine.
A teď už ani nekomunukuji.
1.) zboží na stranách dostupné ale nedodane
2.) zavazeni zákazníka na zboží které není dostupné
3.) klamlivé informace jak na whatsapp alza.cz a také na telefoni linke alza.cz
Iphone 14Pro
Pokud v náhravanem hovoře řekl pan že dostanu nové telefony a to vyšší třidy jak kompenzaci za cenu objednaných.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli místo původně objednaného zboží dodá jiné telefony vyšší třídy, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď. V tuto chvíli již produkt "Mobilní telefon iPhone 14 Pro 128GB fialová" neevidujeme skladem k dispozici a prodej byl celkově ukončen. Naplnění Vámi uvedených objednávek bohužel není možné. Pokud však budete mít zájem o výběr vhodných alternativních produktů z nabídky našeho e-shopu, neváhejte se na nás prosím obrátit. Za Vaše pochopení Vám předem děkuji a přeji Vám příjemný zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost Alza.cz my po tel.rozhovoru slibila že viřeší událost, pokud již skladem telefon iphone 14pro nemaju kompenzují mi novější model za stejnou cenu jako byla nakupní cena iphone 14 pro . Doposud se společnost alza.cz jen vymlouva ale skutečnost která byla z její strany vyjádřena v nahravaném hovoru a to že mi poskytnou nový telefon ve stejné řadě (Pro) novější model mi nenabídla .
Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď. Vámi uvedený příslib bohužel nemáme u naší společnosti v rámci předchozí komunikace písemně zaznamenán. Pokud se mělo jednat o monitorovaný hovor, ráda bych Vás požádala o zaslání termínu a přibližného času, kdy měl telefonát s tímto příslibem proběhnout. Za Vaši spolupráci Vám předem děkuji a přeji Vám příjemný zbytek den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
volal jsem z operatorem alza.cz 13.1.2025 a poté 14.1.2025, 20:06 hod
Děkuji za včasné vyřízení.
Dobrý deň,
ďakujem Vám za Vašu správu a za to, že ste nás kontaktoval ohľadom vzniknutej situácie. Hovor, na ktorý odkazujete, som si spätne preveril, aby som Vám mohol poskytnúť presné a transparentné informácie.
Mrzí ma, že došlo k nedorozumeniu – kolega sa snažil záležitosť riešiť vo Váš prospech, avšak pri komunikácii nastalo pochybenie zo strany konkrétnej osoby, ktoré viedlo k neúplnému vysvetleniu okolností. Je mi ľúto, že ste tak nedostal informácie v takom rozsahu, v akom by si situácia zaslúžila.
Zároveň si Vás dovoľujem informovať, že v čase vytvorenia Vašej objednávky bola zaznamenaná chyba v našom systéme, ktorá sa prejavila možnosťou objednať produkty, ktoré v danom okamihu neboli dostupné na sklade. Táto technická odchýlka bola medzičasom identifikovaná a bola prijatá náprava, aby sa podobný prípad v budúcnosti neopakoval.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
děkuji za odpověď, nicméně musím vyjádřit nesouhlas s aktuálním způsobem řešení.
Během telefonického hovoru mi byl Vaším pracovníkem jednoznačně přislíben nárok na *slevu na nový model iPhonu PRO* jako forma kompenzace za chybu vzniklou na straně společnosti Alza.cz. Tento příslib byl pro mě rozhodujícím faktorem a považuji ho za závazný.
V souladu s § 3 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele má spotřebitel právo na pravdivé a úplné informace, a pokud dojde ze strany prodávajícího k příslibu, který ovlivní rozhodování spotřebitele, jde o závazné jednání zakládající očekávaný nárok.
Z tohoto důvodu Vás tímto formálně vyzývám k dodržení tohoto závazku – konkrétně k poskytnutí slíbené slevy na nový iPhone PRO. V opačném případě budu nucen obrátit se na Českou obchodní inspekci a případně i další příslušné orgány k prověření postupu společnosti Alza.cz.
Věřím, že celou situaci vyřešíte férově a bez nutnosti dalších právních kroků.
Dobrý deň,
Na základe aktuálne dostupných informácií bol zákazník za vzniknutú ťažkosť kompenzovaný.
V danom prípade nie je možné pristúpiť k individuálnemu naceneniu produktov, keďže išlo o systémovú chybu, ku ktorej došlo mimo štandardného postupu.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže pracovník infolinky slíbil určitý druh kompenzace, je pravděpodobné, že tímto jednáním zavázal společnost, která by byla povinna tento slib dodržet. Výjimkou by byla například situace, kdy zjevně překročil svá oprávnění, což však z popisu stran nevyplývá. Ve zbytku stojíme i nadále za naším původním vyjádřením.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby uvedl, jaká kompenzace mu byla nabídnuta a zda s ní souhlasí. V takovém případě žádáme o uzavření stížnosti.
Dobrý den,
se zaslanou kompenzací *nesouhlasím*, protože mi byla při telefonickém hovoru ze strany pracovníka společnosti Alza.cz výslovně přislíbena *sleva na nový model iPhonu PRO* jako řešení vzniklé situace.
Tuto nabídku považuji za závaznou a žádám její dodržení. Současná kompenzace, kterou mi nyní společnost nabízí, neodpovídá tomu, co mi bylo sděleno a na základě čeho jsem postupoval.
Z těchto důvodů zatím *nesouhlasím s uzavřením stížnosti*.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
I nadále stojíme za naším vyjádřením. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý deň,
ďakujeme za Vaše vyjadrenie.
Na základe všetkých dostupných informácií a s ohľadom na okolnosti danej záležitosti si naša spoločnosť stojí za svojim pôvodným stanoviskom.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.