Počet nahlášených stížností: | 597 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 93 |
Dobrý den, dne 22. 4. 25 mi byl doručován balíček ze zahraničí "doručení na adresu". V tuto dobu jsem byla v práci. V takovém případě nechává kurýr balíček na výdejním místě. Jelikož mi kurýr nezvedal telefon, napsala jsem sms (v reakci na jeho sms "jsem tady"), aby mi balíček nechal na nejbližším výdejním místě. Při kontrole v aplikaci jsem zjistila, že zásilka zmizela a byla přesunuta do vyřízených místo na odběrné místo. Protože jsem nevěděla, kam balíček zmizel a kurýr nezvedal telefon, napsala jsem zprávu s tím, ať mi sdělí, co s balíčkem udělal. Na to kurýr odpověděl, že "ho předal sousedce". Paní neznám a nechápu, jak může kurýr vydat člověku zásilku bez pinu, jen proto, že tvrdí, že vás zná - to přeci může říct kdokoliv, především na Pražských sídlištích, kde se opravdu neznáme. Dále se mi kurýr ve zprávách vysmíval, že si můžu stěžovat, že bude moc rád. Pokud tedy nemá váš člověk čas zvedat telefony, je zajímavé, že má čas si vypisovat zprávy - přikládám. Velmi neprofesionální přístup ze strany kurýra, Zásilkovnu využívám každý den, ale teď mám o své zásilky strach a dále si rozmyslím, zda tuto společnost po této zkušenosti podporovat.
Zásilka domů (cizina)
Vysvětlení, jak je možné, že se balíček předává cizím osobám bez pinu (ověření), bez předchozí domluvy. Pokud se balíček nenajde - odškodnění.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.