Počet nahlášených stížností: | 1408 |
Z toho za letošní rok: | 50 |
Stále v řešení: | 45 |
dne 15.10.2024 jsem koupil sestavu 4 kamer včetně záznamového zařízení.
Dne 3.4.2025 jsem zařízení reklamoval s tím, že záznamové zařízení přestalo ukládat data (vůbec nedetekuje úložný prostor "Hard disk").
Vytvořil jsem tedy reklamaci s popisem s tím, že kamery jsou v pořádku a bez závad a že jsem se zařízením spokojen ale že pravděpodobně odešel harddisk.
Záznamové zařízení jsem tedy odeslal pod reklamačním číslem.
Po pár dnech mi do Alzaboxu přišel balík se záznamníkem, kde se prodejce ani nezačal reklamací zabývat s tím že jsem neodeslal všechno tzn i kamery, které jsou ovšem v pořádku.
Podal jsem tedy stížnost, protože kamery mám instalovány na rodinném domě mimo to i na nejvyšším bodě komínu a jejich demontáž vyžaduje i přistavení speciální výškové techniky či horolezce, kde jsem se odkazoval i na to, že záznamové zařízení lze připojit k jakékoliv běžné televizi pro vyzkoušení detekce harddisku a odkazoval jsem se na ochranu spotřebitele, kde nelze podmiňovat přijetí zboží do reklamace předáním celého obsahu koupeného balíčku, spočívá-li vada jen na jedné z jeho částí.
Pokud je vadný harddisk, tak ten lze vyzkoušet v jakémkoliv kompatibilním hardware či pokud je vadné záznamové zařízení, tak lze vyzkoušet jakýmkoliv funkčním hard diskem.
Na stížnost bylo reagováno tak, že prostě musím poslat kompletní obsah objednávky. Tímto mi ovšem vznikne škoda ve výši přesahující cenu celého setu, který jsem instaloval nehledě na nutnost organizace demontáží před opravou a montáži po opravě.
Kamerový systém Hilook by Hikvision IK-4142TH-MH/P(C)
Požaduji opravu zařízení
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodávající může po kupujícím požadovat k posouzení pouze to, co je nutné pro vyřízení reklamace, jak spotřebitel uvádí. V některých případech by však požadavek dodání všech komponentů mohl být přiměřený. Záleží na tom, zda je možné vadu i bez těchto dalších komponentů posoudit.
Dle § 2170 odst. 2 občanského zákoníku platí, že k odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
Podle § 1924 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.