Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

28.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (31 z 109)

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Uvedená procenta vychází z 16 hodnocení od spotřebitelů help

#81746Reklamace montáže kuchyně

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2025, před 11 dny

Kateřina Hudosová

Znění stížnosti

V září 2024 mi měla být instalována kuchyně společnosti IKEA (objednala jsem kuchyňskou linku včetně montáže). Linku dokončovali v březnu 2025, co vše dokončení předcházelo je v přiloženém souboru WORD, vzhledem k tomu, že zde lze využít pouze omezený počet znaků. Instalované panely byly provedeny chybně, IKEA mi nabídla řešení, že si mám opravu nechat zhotovit vlastním dodavatelem s tím, že mi fakturu proplatí. Což jsem odmítla s obavou, že po zásahu třetí stranou by mohla nastat ztáta záruky na kuchyňskou linku. Navíc, za instalaci kuchyně jsem zaplatila cca 42 tisíc a požaduji prostě adekvátní výkon této ceně. Na toto mé vyjádření mi Ikea sdělila, že reklamaci ukončuje, jelikož jsem odmítla uhrazení faktury za opravu jinou firmou.


Požadované řešení

Odstranění chybně provedeného panelu a finanční kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2025 15:04, před 4 dny

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.

K nedokončení díla:
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

K vadnému provedení díla:
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: IKEA Česká republika, s.r.o., Skandinávská 131/1, 15500 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.