Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:110
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

30 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (33 z 110)

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Uvedená procenta vychází z 16 hodnocení od spotřebitelů help

#81746Reklamace montáže kuchyně

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2025, před měsícem

Kateřina Hudosová

Znění stížnosti

V září 2024 mi měla být instalována kuchyně společnosti IKEA (objednala jsem kuchyňskou linku včetně montáže). Linku dokončovali v březnu 2025, co vše dokončení předcházelo je v přiloženém souboru WORD, vzhledem k tomu, že zde lze využít pouze omezený počet znaků. Instalované panely byly provedeny chybně, IKEA mi nabídla řešení, že si mám opravu nechat zhotovit vlastním dodavatelem s tím, že mi fakturu proplatí. Což jsem odmítla s obavou, že po zásahu třetí stranou by mohla nastat ztáta záruky na kuchyňskou linku. Navíc, za instalaci kuchyně jsem zaplatila cca 42 tisíc a požaduji prostě adekvátní výkon této ceně. Na toto mé vyjádření mi Ikea sdělila, že reklamaci ukončuje, jelikož jsem odmítla uhrazení faktury za opravu jinou firmou.


Požadované řešení

Odstranění chybně provedeného panelu a finanční kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2025 15:04, před měsícem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.

K nedokončení díla:
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

K vadnému provedení díla:
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: IKEA Česká republika, s.r.o., Skandinávská 131/1, 15500 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2025 13:47, před 21 dny

Vážená paní Hudosová,

Jak jsme vás již v minulosti informovali, váš reklamační případ byl vyřešen a uzavřen.

Ani po zpětném přezkoumání vašeho případu jsme neshledali důvod k jeho opětovnému otevření. Instalace vaší kuchyně byla dokončena a předána bez výhrad, což jste stvrdila svým podpisem na předávací protokol. I přes výše zmíněné jsme se na základě vašeho podnětu rozhodli nabídnout vám možnost proplacení nákladů, které by vám vznikly v souvislosti s odstraněním části nástěnného panelu. Toto bylo z vaší strany odmítnuto a vaše reklamace tím tedy byla uzavřena.

Vaši reklamaci tedy považujeme i nadále za vyřešenou a uzavřenou.

Za vzniklé komplikace se ještě jednou omlouváme.

S pozdravem,
IKEA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.5.2025 09:13, před 20 dny


Kateřina Hudosová

Přezkoumání z Vaší strany bylo provedeno špatně.Instalace nebyla provedena a dokončena bez výhrad a předávací protokol jsem nepodepsala. Předávací protokol se podepisuje po dokončení instalace. Já jsem podepsala průběžný seznam provedených prací, následně pak ještě mělo proběhnout dokončení k čemuž došlo pouze částečně a já se domáhám dokončení dle plánu! Což bylo i ze strany IKEA akceptováno, nicméně místo dokončení Ikeou mi bylo nabínuto, že si mám nechat dokončit třetí stranou a Ikea mi fakturu proplatí (toto jasně potvrzuje, že jste si vědomi svého pochybení). Také mi byla nabídnuta kompenzace 10 000,- a zaslán formulář, kterým mám potvrdit souhlas s převodem částky. Souhlas jsem nezaslala, zaslala jsem, že žádám dokončení Ikeou. I přesto jste bez mého souhlasu zaslali na můj účet 10 000,- a reklamaci uzavřeli.
Žádám dokončení dle smlouvy!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2025 11:36, před 17 dny

Vážený zákazníku,
je nám líto veškerých komplikací.
V případě další komunikace Vás žádáme, abyste nás kontaktovali prostřednictvím našich oficiálních komunikačních kanálů.
Tzn. telefonicky na tel. čísle 296 181 650 nebo na e-mail customer.support.cz@ikea.com.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem, Tým IKEA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2025 12:01, před 17 dny


Kateřina Hudosová

Vzhledem k tomu, že přes Vaše komunikační kanály nejste ochotni dokončit zakázku dle kupní smlouvy a plánu, nezbývá mi nic jiného, než se dožadovat svých práv veřejně a prostřednictvím příslušných úřadů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2025 10:19, před 13 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost považuje své stanovisko za neměnné a naše služba funguje na dobrovolnosti stran, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitelku, aby mohla uvést, zda využije alternativní řešení (např. mimosoudní řešení sporu při ČOI - viz původní vyjádření). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2025 10:21, před 13 dny


Kateřina Hudosová

Ano, využiji možnost mimosoudního sporu, pokud nebude dokončeno dle smlouvy následně i soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.