Počet nahlášených stížností: | 1410 |
Z toho za letošní rok: | 52 |
Stále v řešení: | 47 |
Dobrý den,
před měsícem jsem reklamoval chodící pás WalkingPad R1.
• Popis závady:
Chodící pás obsahuje závadu v podobě černé chodící podložky, která se po přesunutí stroje vždy posune do úplně k levé (nebo pravé) strany - není tedy vycentrovaná. Vycentrování jsem zkoušel v minulosti podle originálního návodu. Nepovedlo se to. Až po 1 hodině se to povedlo. Po několika týdnech, když jsem chtěl přemístit stroj, tak se závada objevila znovu. Přestože pás byl vycentrovaný, tak po přemístění se podložka opět posunula k úplně pravé strany a tře o ni. Doplním, že již při doručení a prvním vybalení, pás nebyl vycentrovaný a ani se nerozjel. Nepomohl ani návod. Po cca 1 hodině se to podařilo s bratrem opravit. Bohužel při dalším přemístění se opakuje závada. Požaduji vrácení peněz, nebo výměnou za nový kus, který předem otestujete, že se zde nevyskytuje zmíněná závada.
• Dnes 30.4. my byla doručena zpráva, že reklamace byla zamítnuta.
• Vyjádření k vyřízení:
Reklamace neoprávněná. Během diagnostiky se žádná ze závada neprojevila.
Zařízení splňuje parametry stanovené výrobcem. Pás je potřeba udržovat ve větší čistotě a provádět pravidelnou údržbu.
Buhužel Alza neuvedla jméno servisu ani další informace.
Na stejnou závadu si stěžovali i jiní uživatelé na Redditu, kde uváděli, že obdrželi vrácení peněz.
Na Alze nakupuji přes 10 let. Toto byla moje první reklamace. :(
Chci se zeptat, zda bude nutné chodící pás znovu reklamovat? Nebo nabídnete vrácení peněz?
WalkingPad R1
Vrácení peněz (dobropis).
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.