Počet nahlášených stížností: | 605 |
Z toho za letošní rok: | 84 |
Stále v řešení: | 88 |
Dobrý den,
stěžuji si na služby firmy Zásilkovna, zásilka obsahující elektronické zařízení je nyní 7. den v Z-boxu v místě podání, po opakované urgenci firma nereaguje a zásilka stále zůstává na místě podání. Po mém neúspěšném pokusu o zahájení dodávání zásilky firma Zásilkovna neumožnuje reklamaci dodávání příjemcem a neumožňuje reklamaci obsahu balíčku v případě možného poškození příjemcem. Majitelem obsahu balíčku je příjemce, který zaplatil odesílateli předem za obsah, a odesílatel odeslal balíček Z-boxem.
Doručování
1. Okamžité dodání balíčku příjemci.
2. Umožnění podání reklamace příjemcem balíčku.
3. Umožnění reklamace příp. poškození elektronického zařízení při neplnění služby doručování.
4. Umožnění odeslání podmínek reklamace služby a příp. poškození balíčku např. pdf formátem na email příjemce.
5. Aktivní informování o příp. prověření dodávání balíčku (cca 24hod po mém nahlášení nebyli shopni podat informaci proč není balíček dodáván).
6. Zahájení aktivní reklamace a podpory zákazníka na obou stranách - nejen odesílatele, ale i příjemce - dle tel. kontaktu jsem pochopil, že příjemce balíčku a potažmo ten, kdo platí službu je firmou cíleně ignorován, a je mu cíleně odepřena plná podpora firmou Zásilkovna.
Děkuji.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.