Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1412
Z toho za letošní rok:54
Stále v řešení:29
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

51.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (731 z 1412)

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Uvedená procenta vychází z 318 hodnocení od spotřebitelů help

#81891Zamitnuta reklamace detskych slunecnich bryli

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.05.2025, před 2 dny

Lucia Moricka

Znění stížnosti

Dobry den, dne 15.04. jsem zakoupila detske slunecni bryle za 659 kc, ktere maji oficialni popisek: Dětské sluneční brýle Real SHADES chrání zrak vaší ratolesti při pobytu na přímém slunci. Plastové obroučky jsou nejen lehké, ale také odolné.

Dne 01.05. byly bryle reklamovany s tim, ze doslo k poskrabani skel i kdyz bryle byli nosene v ochrannem pouzdre. Jsou to detske bryle a muj malolety syn je nosil i mel v rukou. Alza reklamaci zamitla, ze doslo k mechanickemu poskozeni. Tak se ptam, bryle za malem 700 kc urcene diteti, ktere maji byt odolne po 2 tydnech jsou na vyhozeni a ja mam koupit nove odolne bryle, ktere vubec nejsou odolne? Kupuji jenom kvalitni vyrobky a taky se ocividne nejedna o kvalitni vyrobek a popisek u vyrobku je zavadejici. Muzu se nejak branit?
Sama nosim diopticke slunecni bryle a za 5 let se mi skrabance neudelali.

Dekuji, S pozdravem Lucia Moricka


Produkt

Real SHADES Chill Steel Blue 4+


Požadované řešení

Rada bych byla za vraceni penez, nech muzu zakoupit jine slunecni bryle.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2025 15:33, před 9 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.