Počet nahlášených stížností: | 67 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 6 |
Nebyla mi vrácena platba obchodem Zalando ve výši 1572 Kč. Stručný popis situaci:
- 10.1.2025 jsem zaplatila bankovním převodem 1572 Kč za džiny Liu Jo, objednávka číslo ***.
- 14.1.2025 systém společnosti Zalando omylem přiřadil tuto moje platbu za objednávku k jiné rok staré uzavřené objednávce číslo ***.
- Zalando uznalo chybu systému a tvrdí, že platbu "automaticky" vrátilo 30.1.2025.
- Já ani moje banka tuto platbu nedohledali (ověřeno na osobni konzultaci s bankéřem), peníze na můj účet nepřišly.
- Zalando opakovaně odmítá poslat oficiální bankovní potvrzení o platbě (posila jen info z systému, který podle dostupných informaci nefunguje správně) a teď odmítá i komunikace.
Objednávka číslo *** (původní objednávka); *** (špatně přiřazená objednávka); 1572 Kč je zaplacena a nevracená částka
Ráda bych pomoci vašeho projektu požádala, aby Zalando poslal oficiální bankovní potvrzeni k vraceni peněz za moje objednávku.
A pokud toto potvrzeni nemají a platba nebyla vracena, pak bych rada věděla důvod a požádala Zalando o vracení peněz.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.gov.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).