Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1419
Z toho za letošní rok:61
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

52.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (744 z 1419)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 321 hodnocení od spotřebitelů help

#81919Podnět k řešení – ztracený notebook po reklamaci u Alza.cz (případ ***)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2025, před 23 dny

Naďa Hanuš Vávrová

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na vás s žádostí o pomoc při řešení závažného případu týkajícího se ztráty mého notebooku během reklamace u společnosti Alza.cz a.s.

Níže uvádím časovou osu případu a současný stav:


Produkt

notebook Acer


Požadované řešení

vcrácení mého notebooku nebo náhrada škody


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 13:44, před 17 dny

Zmíněnou časovou osu či podrobnější popis případu jsme nedohledali.

Ke ztrátě věci během reklamace:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2025 12:48, před 12 dny

Dobrý deň,

zákazníka sme kontaktovali a notebook bol vydaný na pobočke v Kolíne.
Z tohto dôvodu Vás prosím o uzavretie prípadu Stížnost č. 81919, keďže ďalšie kroky už nie sú potrebné.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2025 13:13, před 12 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a stížnost případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 08:33, před 3 dny

Spotřebitelka doplnila následující:
Případ je vyřešen, včera jsem si notebook vyzvedla na pobočce a je v pořádku opraven.

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.