Počet nahlášených stížností: | 608 |
Z toho za letošní rok: | 87 |
Stále v řešení: | 87 |
Balíček jsem měla objednaný do Z-boxu blízko mého bydliště. Když byla zásilka na cestě na místo určení přišla mi sms, že zásilka bude doručena na jiné místo kvůli tomu, že je Z-box plný. Nové místo doručení však měla být lékárna v lázeňské zóně, kam není vůbec přístup autem a pro mě zcela z ruky. Volala jsem tedy na zákaznickou linku, kde mě po dlouhých hovorech s robotickými asistenty nakonec přepojili na operátora, který mi změnil místo doručení, které jsem si sama vybrala. Balíček se však vrátil zpátky do Prahy na depo, kde byl tři dny a neměla jsem žádné informace, kdy přijde. Po třech dnech jsem tedy opět volala na zákaznickou linku a další den mi balíček dorazil. Když jsem si ho však šla vyzvednout, byl celý roztrhaný. Obsah byl naštěstí v pořádku, ale nelíbí se mi takový přístup a navíc to nebylo poprvé, co jsem měla se zásilkovnou špatnou zkušenost.
Žádné řešení nepožaduji, jen jsem se chtěla podělit o svou zkušenost.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Plicová, je nám líto, že mělo doručení zásilky tentokrát takovýto průběh. Rozhodně to není standardní postup. Uděláme vše pro to, abyste se v budoucnu už s ničím podobným nesetkala. Nikola, tým Zásilkovny