Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:803
Z toho za letošní rok:19
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

68 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (546 z 803)

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Uvedená procenta vychází z 157 hodnocení od spotřebitelů help

#82038Neprávem zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2025, před 7 dny

Eliška Dostálová

Znění stížnosti

Po půl roce přestal fungovat mixér (bylo to ve chvíli, kdy nemohl být přetížený a celkově byl během toho půl roku jen několikrát použitý), zakoupený v e-shopu, na stránkách jsem našla doporučení reklamovat výrobek na kterékoli prodejně. Byla jsem na pobočce V Štíhlách 226,Praha 4,sepsali jsme reklamaci. Když mi přišla zpráva ZAMÍTNUTO dotazovala jsem se, co to znamená, zda bylo zamítnuto moje navrhované řešení "Vrácení peněz" nebo zda je výrobek neopravený? Opakovaně mi bylo odpovězeno, že musím osobně na prodejnu. To samé byla odpověď při dotazu na telefon na prodejnu, který jsem nikde nenašla. Pouze osobně na prodejně, jinak se nemáte šanci dozvědět nic. Došla jsem tam, paní donesla krabici s tím, že výrobek funguje normálně, bylo tam poučení, že to má být pořádně nasazené apod. Zvláštní, ptala jsem se, zda tedy můžeme funkčnost vyzkoušet? Prý není možné to zkoušet na prodejně, pokud to nebude fungovat, mám to znovu přinést. Doma jsem mixer vybalila a zkoušet jsem nemusela nic, protože umělohmotná část, který se šroubuje do závitu byla poškozená, velký kus uražený. Nemohla jsem to způsobit já, protože v krabici chybějící kus ani nebyl. Znovu jsem tedy musela na prodejnu, kde jsem věc popsala a i tato reklamace mi přišla jako ZAMÍTNUTÁ. Vůbec nevím, co si mám o tom myslet. Kdysi jsem v Lidlu nakupovala ráda. Podotýkám, že jednotlivý pracovníci, s kterými jsem přišla do styku, byli milí a zcela jistě nemohou za nešťastný reklamační proces. Rozbitý výrobek si na prodejně vyzvedávat nebudu.


Produkt

reklamace číslo ***, 1 x SILVERCREST® KITCHEN TOOLS Stolní mixér SSMC 600 B1 Číslo výrobku: 100379734


Požadované řešení

vrácení peněz nebo funkční mixér


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2025 12:04, před 5 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ke způsobení škody během reklamace:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.5.2025 13:30, před 5 dny

Dobrý den, paní Dostálová,

Vámi popsaná situace nás mrzí a omlouváme se Vám za vzniklé komplikace.

V tomto případě k dořešení doporučujeme kontaktovat náš zákaznický servis.

Kontaktovat nás je možné několika způsoby. Zde zasíláme odkaz, kde je možné se na nás obrátit: https://informace-pro-zakazniky.lidl.cz/SelfServiceCZ/s/

S pozdravem Lidl s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.