Počet nahlášených stížností: | 1419 |
Z toho za letošní rok: | 61 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den
○Důležitá informace poslední den uložení na pobočce ●23.6.2025● pak nevím co se stane○
***
Objednávka ***
●(VYTVOŘENA Objednávka 6.4.2025 na webu alza.cz)
○11.4.2025 jsem převzal( Objednávka ***) alza.cz na pobočce v mostě
○23.4.2025 jsem vytvořil na alza.cz požadavek pro vrácení zboží
○25.4.2025 jsem odnesl zboží na pobočku
V Mostě
○Tam když jsem zadával u kiosku kód *** pro vytisknutí štítků se objevil pracovník alza.cz že od ledna jsem vrátil prý 100% objednávek což není pravda a že si mám přečíst mail.
Tak jsem proces vrácení dokončil protože nemluvil pravdu.
●Základní desku asrock X870E Taichi
12 990kč
Cena vzápětí po mém vrácení 11 990,-
tato deska je E-ATX já vše původně kupoval pro ATX
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/81340/zamitnuta-reklamace/6b2fd64ca43d1b6e4a3ec1c2880cb265
●Crucial t705 1TB 3 990kč
(původně jsem chtěl 2TB ,ale nebyl skladem)
●G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO RGB for AMD
3 299kč
(Chtěl jsem 64gb v té rychlosti jsem to přehlédl (šlo by to ještě tak koupit stejné ještě jednou, ale můj procesor neumí 4xmoduly na frekvenci 6000MHz.
Takže nejlépe 2x 32gb=64GB
4x16GB=64GB je špatně
●MSI GeForce RTX 5090 32G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION○ (v době objednávky byla ze všech rtx 5090 jen tato skladem 1kus kdybych jí neobjednal hrozilo je treba měsíc nebude zase žádná verze rtx 5090 skladem)(nebylo moc času zjišťovat jaké má rozměry) kdyby alza.cz měla na toto zboží předobjednávky dalo se tomu předejít)○
87 990kč
!!!Cena po asi dvou dnech co jsem to vrátil se snížila na 75 990kč což je dost podezřelé!!!
Tato verze je jedna z těch úplně největších
Já chtěl původně
MSI GeForce RTX 5090 32G SUPRIM LIQUID SOC (jedna z nejmenších ale byla dlouhodobě nedostupná
●Corsair AX1600i 13790kč
Cena vzápětí po vrácení 12 990kč
(21.března jsem zakoupil jeden rozbaleny kus ,ale ten mi vyhazoval jističe (samozřejmě zátěž jističe zvládají (a kdyby jsem měl možnost u toho produktu v Objednávce vrátit zboží a zadat tak důvod vrácení a nemusel jsem to řešit přes chat na whatsappu tak bych dal reklamaci ,ale tu možnost jsem tam neměl)(komunikaci mohu doložit kde mi bylo řečeno že lhůta vypršela (-21.3.2025 datum převzetí a 3.4.2025 jsem kontaktoval podporu na whatsappu
Odkaz na konverzaci
https://youtube.com/shorts/gGWEnVCCSco?si=zYZ264H2kFvyAjBe
(Vráceno z důvodu délky kabelů pro CPU(Toto jsem nemohl zjistil při tom rozbaleném kusu protože jsem se ke kabelům ani nedostal ten problém se objevil hned při zkoušce self-test čím zdroj disponuje
(což jsem pak zjistil že jdou koupit delší kabely ,ale v hodnotě 99,90eur
(Odkaz na kabely
https://www.corsair.com/eu/en/p/pc-components-accessories/cp-8920222/premium-individually-sleeved-psu-cables-pro-kit-type-4-gen-4-aca-a-black-cp-8920222
●●A proč mám z těch výdejních a přijímacích dokladu pocit že ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY BYLO ZMĚNĚNÉ NA REKLAMACI ●●VÝDEJNÍ DOKLAD :Popis závady:odstoupení od kupní smlouvy
●●Příjemka je odstoupení
●K dopis zákazníkovi
Překontroloval jsem všechny objednávky
■Od 24.4.2024 do 24.4.2025■
○Dopočital jsem se k:
99 objednávek z toho 69 Zakoupeno ,30 Vráceno
(Není započitana Objednávka ***)
○Co se týče položek (jednotlivé produkty)
133 produktů z toho 98 Zakoupeno 35 Vráceno
●a tvrzení alza.cz že rozbalené zboží musí prodat se sníženou cenou také není úplně pravda
https://youtube.com/shorts/4He5US6lvww?si=w-NwqOxuoSVIIeia
Ano mohla to být chyba ,ale chyba je že napíšete o jedno číslo víc ale ta cena u rozbaleného byla z něčeho vypočítana
Já také dělám chyby ale nevím proč by mně to mělo stát přes 122 000kč
○Nic nezneuzivam jelikož peníze na to mám,doklady pošlu pouze pokud budou potřeba DTESTU jelikož tam jsou citlivé informace
● u jiných obchodníků nakupuji jen výjimečně
○Liftor.cz (to co bylo v popisu také byla realita)a obdržel jsem to co bylo na obrázku
stůl (protože s porovnání s nabídkou z alza.cz)je ten od liftor několik let napřed
○Datart.cz
Klávesnice (alza.cz tuhle nemá ani v nabídce
Myš (alza.cz neměla skladem
●Komunikace proběhla ale to se jen alza.cz odkázal na dopis
○ ale zajímavé že na prý špatnou recenzi z mé strany (jestli bych jí mohl smazat)volala alza.cz 2x a když jsem je požádal aby mi poslala slečna Odkaz na danou recenzi tak Odkaz neposlala jen název zboží
●jen chci po půl roce co mně věci okolo počítače vyšlo na přes 200 000kč mít funkční a kompatibilní počítač a ty věci z této objednávky 542 993 177 mi chybí
●Můj návrh(○buď vrátit peníze○)nebo výměna :
○MSI GeForce RTX 5090 32G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION(je hodně velka)
Za
○MSI GeForce RTX 5090 32G SUPRIM LIQUID SOC( jedna z nejmenších) (Není/nebyla levnější ba naopak je ze všech nejdražší)
●vrátit peníze za
○Základní desku asrock X870E Taichi
(Protože nemám vybránou jinou chtěl jsem se zadním backplatem (má ho tato a ta asus rog crosshair x870e hero (ztráta 8 000kč v jiné stížnosti)
●A to ostatní z objednávky bych si ponechal
○corsair ax1600i (že bych dokoupil ty kabely za 99,90eur
○ssd crucial t705 1TB
○G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO RGB for AMD
●Můj návrh(○buď vrátit peníze○)nebo výměna :
○MSI GeForce RTX 5090 32G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION(je hodně velka)
Za
○MSI GeForce RTX 5090 32G SUPRIM LIQUID SOC( jedna z nejmenších) (Není/nebyla levnější ba naopak je ze všech nejdražší)
●vrátit peníze za
○Základní desku asrock X870E Taichi
(Protože nemám vybránou jinou chtěl jsem se zadním backplatem (má ho tato a ta asus rog crosshair x870e hero (ztráta 8 000kč v jiné stížnosti)
●A to ostatní z objednávky bych si ponechal
○corsair ax1600i (že bych dokoupil ty kabely za 99,90eur
○ssd crucial t705 1TB
○G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO RGB for AMD
|
Tweet |
Pokud spotřebitel žádal odstoupení od kupní smlouvy a splňoval všechny podmínky stanovené zákonem, není společnost oprávněna jednostranně změnit odstoupení na reklamaci.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Obecně není možné spotřebitele jakkoliv sankcionovat za výkon jejich práva, nikdo však nesmí svého práva zneužít. Zákon (konkrétně občanský zákoník v § 8) stanovuje, že zjevné zneužití práva nepožívá právní ochrany. Dle popisu stížnosti se však domníváme, že v tomto případě ke zjevnému zneužití práva nedošlo a spotřebitel by tak měl mít právo na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme za Vašu správu.
Dňa 28. 4. 2025 ste obdržal vyjadrenie od nášho kolegu, v ktorom bola jasne komunikovaná podstata zamietnutia reklamácie. Kľúčová časť správy znela:
„K zamítnutí reklamace AVRA25714943došlo na základě dopisu, který Vám byl zaslán v rámci dotazu CCT30455699 a kde si Vás dovolíme upozornit, že s ohledem na předcházení způsobení újmy v souvislosti s ust. § 2900 a 2903 občanského zákoníku Vám od dnešního dne nemusí být umožněno odstoupit od kupních smluv uzavřených na e-shopu alza.cz ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží bez uvedení důvodů.“
Toto stanovisko považujeme za smerodajné a platné, a preto na ňom zotrvávame.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Reklamace se označuje: ASRE
Vrácení zboží se označuje: AVRA
Tak prosím neoznačovat reklamací AVRA25714943 protože reklamace to nebyla ,ale vrácení zboží.
Ale to by jste mohl vědět pokud ne ,tak je někde problém.
Újma vám nevznikla nijak zvlášť zvláštní, to by alza.cz mohla pak uplatňovat u VŠECH vrácení zboží.
A pokud se nemýlím ,tak zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy nemůže prodávající zamítnout z důvodu rozbalení zboží.
Pokud myslíte Újmu alza.cz u grafické karty protože jediný kdo věděl že se v době kdy jsem zadával požadavek na vrácení že za několik hodin bude levnější je alza.cz
A pokud se nemýlím tak změna vrácení zboží se nemůže změnit na reklamaci.
A pokud ano tak je to pozměňování a jedná se o trestný čin.
K DOPISU: NIC V TOM DOPISU NENÍ PRAVDIVÉ A NENÍ TAM ANI MÉ JMÉNO
A po takovém jednání trvám asi pouze na vrácení peněz (žádné prodlení jen své peníze)
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
I nadále stojíme za naším původním vyjádřením - v případě zjevného zneužití práva by takové omezení pravděpodobně bylo v souladu s právními předpisy (za předpokladu, že by bylo odůvodněné a zároveň v nejmenší nutné míře, tedy např. i časově omezené). Jestliže spotřebitel ze 133 produktů vrátil 35, nedomníváme se, že by tento fakt samotný byl zneužitím, neboť se jedná přibližně o čtvrtinu objednávek.
Spotřebitel se může rovněž obrátit na Českou obchodní inspekci, která by okolnosti případu mohla prošetřit a jako dozorový orgán uvést, zda společnost jedná v souladu s právními předpisy.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý deň,
touto cestou Vám ďakujem za spoluprácu a zároveň by som Vás rád informoval, že sme k danej záležitosti založili interný dotaz s číslom CCT30923750. V rámci našej internej komunikácie momentálne prebieha proces schvaľovania a spracovania dobropisu.
Prosím Vás o istú dávku strpenia – akonáhle bude všetko pripravené, zákazníka budeme bezodkladne kontaktovať s ďalšími informáciami. Na vyriešení situácie intenzívne pracujeme.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.