Počet nahlášených stížností: | 717 |
Z toho za letošní rok: | 12 |
Stále v řešení: | 11 |
Dlouhodobě mě kontaktují různé společnosti, které se představují jménem Vodafone a nabízejí mi přechod od mého operátora. Volají z různých čísel, několikrát měsíčně, už více než rok. Vždy slušně žádám o odstranění mého čísla z databáze, ale volání se opakují. Nejsem klientem Vodafone, nemám tedy žádnou možnost, jak u nich požádat o vymazání čísla. Telefonicky jsem kontaktoval jejich infolinku, kde mi zaměstnanec řekl, že s tím nic neudělají, a doporučil mi přejít k Vodafone, že pak tyto hovory ustanou. To vnímám jako nepřípustný nátlak. Domnívám se, že dochází ke zneužití mých osobních údajů a žádám, aby mé číslo bylo trvale odstraněno ze všech marketingových databází spojených s Vodafone.
Služby operátora Vodafone
Žádám, aby Vodafone bezodkladně zajistil odstranění mého telefonního čísla ze všech marketingových databází, které používají jejich smluvní partneři pro nabídky služeb Vodafone. Zároveň požaduji, aby mi bylo písemně potvrzeno, že k tomuto odstranění došlo, a aby Vodafone veřejně deklaroval transparentní a dostupný způsob, jak mohou osoby, které nejsou jejich zákazníky, požádat o výmaz osobních údajů. Domnívám se, že by každý měl mít možnost jednoduše se vymanit z podobného obtěžování a že Vodafone nese odpovědnost za jednání společností, které jejím jménem oslovují.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Dále by se také mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 zákona o ochraně spotřebitele, kde je uvedeno, že obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud prodávající opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku.
Spotřebitel se může obrátit se stížností na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.gov.cz/podatelna/.
Dobrý den, pane Špíno, kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší záležitosti žádné informace. Můžete nás kontaktovat poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky