Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1419
Z toho za letošní rok:61
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

52.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (744 z 1419)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 321 hodnocení od spotřebitelů help

#82112Podnět k prošetření – klamavá obchodní praktika Alza.cz při prodeji čtečky PocketBook 634

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2025, před 5 dny

Denisa Špetlíková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem čtečku PocketBook 634 na Alza.cz, kde je deklarována „výdrž baterie až 30 dní při aktivním čtení“. Používám ji 2–3 hodiny denně, podsvícení na 6 %, Wi-Fi, Bluetooth i synchronizace jsou vypnuté, přesto vydrží jen cca 10 dní (zdokumentováno). Výrobce potvrdil, že údaj 30 dní vychází z laboratorních podmínek, což Alza na svých stránkách neuvádí. Reklamace byla třikrát zamítnuta s tím, že zařízení je bez závady. Alza odmítá odstoupení od smlouvy kvůli klamavým informacím a odvolává se na zamítnuté reklamace, přestože odstupuji od smlouvy nikoli z důvodu reklamace, ale kvůli klamání. Domnívám se, že se jedná o klamavou obchodní praktiku dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Žádám o pomoc s odstoupením od smlouvy. S Alzou komunikuji, ale nikam to nevede.


Produkt

PocketBook 634 Verse PRO SN: YTPE1200422920W000A6


Požadované řešení

Chtěla bych odstoupit od smlouvy - VRÁTIT PENÍZE za čtečku a všechny doplňkové služby, které jsem zaplatila (pojištění, prodloužená záruka), jsem ochotná přijmout je i formou POUKAZU do Alzy, protože si obratem koupím čtečku jinou (která opravdu výdrž dodrží - jako předchozí model PB626, který jsem měla několik let a měsíc bez nabití zvládal bez problémů).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 15:18, před 3 dny

Dle § 2161 občanského zákoníku platí, že prodávající mimo jiné odpovídá za to, že prodávaná věc při převzetí odpovídá ujednanému popisu.

Obecně platí, že jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Týká-li se omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu. Bylo-li právně jednáno v omylu vyvolaném lstí, je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.

Pokud se spotřebitel domnívá, že dochází k porušení zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět dozorovému orgánu, kterým je v této oblasti Česká obchodní inspekce (zde: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2025 10:23, před 2 dny

Dobrý deň,

zákazník bol kontaktovaný a po vzájomnej telefonickej dohode bude vystavený dobropis.
Zákazník vráti produkt pod reklamačným číslom ASRE25971134.
Po obdržaní a kontrole vráteného tovaru bude následne vystavený príslušný dobropis.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2025 13:25, před 22 hodinami

Děkujeme společnosti za poskytnutou informaci a součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.6.2025 13:54, před 22 hodinami


Denisa Špetlíková

Hodnocení:

Komentář: Mrzí mě, že jsem vůbec u tak jasného případu potřebovala pomoc. Je to zklamání, protože alza je můj nejoblíbenější eshop a připravili mě zbytečné o hodně času s řešením jednoduchého problému. Děkuji dtestu, dokud se do toho nevložil, běhala jsem kolem alzy v kruhu bez jakéhokoliv výsledku... Díky. A díky alze za konečné řešení.