Počet nahlášených stížností: | 1419 |
Z toho za letošní rok: | 61 |
Stále v řešení: | 20 |
Zakoupila jsem čtečku PocketBook 634 na Alza.cz, kde je deklarována „výdrž baterie až 30 dní při aktivním čtení“. Používám ji 2–3 hodiny denně, podsvícení na 6 %, Wi-Fi, Bluetooth i synchronizace jsou vypnuté, přesto vydrží jen cca 10 dní (zdokumentováno). Výrobce potvrdil, že údaj 30 dní vychází z laboratorních podmínek, což Alza na svých stránkách neuvádí. Reklamace byla třikrát zamítnuta s tím, že zařízení je bez závady. Alza odmítá odstoupení od smlouvy kvůli klamavým informacím a odvolává se na zamítnuté reklamace, přestože odstupuji od smlouvy nikoli z důvodu reklamace, ale kvůli klamání. Domnívám se, že se jedná o klamavou obchodní praktiku dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Žádám o pomoc s odstoupením od smlouvy. S Alzou komunikuji, ale nikam to nevede.
PocketBook 634 Verse PRO SN: YTPE1200422920W000A6
Chtěla bych odstoupit od smlouvy - VRÁTIT PENÍZE za čtečku a všechny doplňkové služby, které jsem zaplatila (pojištění, prodloužená záruka), jsem ochotná přijmout je i formou POUKAZU do Alzy, protože si obratem koupím čtečku jinou (která opravdu výdrž dodrží - jako předchozí model PB626, který jsem měla několik let a měsíc bez nabití zvládal bez problémů).
|
Tweet |
Dle § 2161 občanského zákoníku platí, že prodávající mimo jiné odpovídá za to, že prodávaná věc při převzetí odpovídá ujednanému popisu.
Obecně platí, že jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Týká-li se omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu. Bylo-li právně jednáno v omylu vyvolaném lstí, je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.
Pokud se spotřebitel domnívá, že dochází k porušení zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět dozorovému orgánu, kterým je v této oblasti Česká obchodní inspekce (zde: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
zákazník bol kontaktovaný a po vzájomnej telefonickej dohode bude vystavený dobropis.
Zákazník vráti produkt pod reklamačným číslom ASRE25971134.
Po obdržaní a kontrole vráteného tovaru bude následne vystavený príslušný dobropis.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Děkujeme společnosti za poskytnutou informaci a součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Mrzí mě, že jsem vůbec u tak jasného případu potřebovala pomoc. Je to zklamání, protože alza je můj nejoblíbenější eshop a připravili mě zbytečné o hodně času s řešením jednoduchého problému. Děkuji dtestu, dokud se do toho nevložil, běhala jsem kolem alzy v kruhu bez jakéhokoliv výsledku... Díky. A díky alze za konečné řešení.