Počet nahlášených stížností: | 110 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
Vážení,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc při řešení reklamace sedací soupravy značky Vimle, zakoupené v obchodním domě IKEA Zličín na podzim roku 2021. Jedná se o modulovou sedací soupravu ve tvaru L, přičemž na konstrukci je poskytována desetiletá záruka. Sedačka byla po zakoupení sestavena a od té doby stojí na stejném místě v obývacím pokoji.
Dne 17. 4. 2025 večer se můj manžel posadil na třímístnou část sedačky, která je napojená na rohový díl. V místě napojení došlo k prasknutí konstrukce. Po otočení sedačky jsme zjistili, že konstrukce v tomto místě je vyrobena z dřevotřísky, která se zcela rozpadla – doslova se „vydrolila“. Závadu jsem zdokumentovala a ještě ten večer odeslala prostřednictvím internetového reklamačního formuláře IKEA.
Krátce poté jsme si při manipulaci se sedačkou všimli, že stejná vada se nachází i na druhé straně třímístné části – v místě napojení na koncovou područku. I zde se dřevotříska uvolnila a rozpadla. Obě závady tedy postihly konstrukčně namáhané spoje na obou koncích třímístného modulu. Bohužel reklamaci nešlo zpětně upravit, a proto jsem doufala, že mě někdo z IKEA kontaktuje, jak mi bylo přislíbeno v potvrzovacím e-mailu.
Vyjádření k reklamaci mi bylo doručeno až 9. 5. 2025, aniž by mě do té doby kdokoli kontaktoval. Reklamace byla zamítnuta s tímto odůvodněním:
> "Vaše reklamace se zamítá na základě zaslané fotodokumentace, která byla posouzena reklamačním technikem.
Výrobek nevykazuje známky odpovídající výrobní vadě, výrobek nese známky mechanického poškození způsobeného vnějšími vlivy. Na mechanické poškození se záruka nevztahuje."
Dále bylo uvedeno, že reklamace je uzavřená a:
> "pokud s vyřízením nesouhlasím, mohu se obrátit na existující subjekty mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, zejména na Českou obchodní inspekci případně na příslušný soud."
Ještě ten samý den jsem odeslala odvolání proti zamítnutí reklamace, ve kterém jsem detailně popsala obě závady, doložila další fotografie a požádala o přezkoumání rozhodnutí. V textu jsem upozornila i na to, že použití dřevotřísky v konstrukčně namáhaných částech sedací soupravy považuji za nevhodné, což podle mého názoru vedlo k rozpadu obou spojů. Přes to všechno jsem do dnešního dne (3. 6. 2025) neobdržela žádnou odpověď.
Se sedačkou jsme po celou dobu zacházeli velmi šetrně. Nebyla nikdy vystavena nadměrnému zatížení, skákání ani jinému hrubému zacházení. Jsem přesvědčena, že se jedná o vadu materiálu či konstrukce.
Prosím o Vaši pomoc při řešení této záležitosti.
Účtenku číslo ***
Výměna poškozené sedací části
|
Tweet |
Ze zákona může spotřebitel uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout i práva nad rámec zákona, např. prodlouženou záruku. Ta se pak řídí uzavřenou smlouvou, respektive obchodními podmínkami.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.