Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1423
Z toho za letošní rok:65
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

52.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (745 z 1423)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 322 hodnocení od spotřebitelů help

#82144Neuznané opakované reklamace dvou kusů chytrých zámků Igloohome Padlock 2

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2025, před 10 dny

Samuel Knushi

Znění stížnosti

V letech 2023 a 2024 jsem u Alza.cz zakoupil dva kusy chytrého visacího zámku Igloohome Padlock 2. Oba přestaly správně fungovat po cca roce běžného venkovního používání – byly umístěny na bráně, několikrát týdně odemykány. U prvního kusu se nejprve začal zasekávat mechanismus a následně se zámek rozpadl na dvě části. Podal jsem dvě reklamace, obě zamítnuty jako mechanické poškození z mé strany. Stejný problém následně nastal i u druhého kusu – i zde byla reklamace zamítnuta. Přestože zámek dle výrobce zvládne náročné podmínky, v běžném použití selhal. Produkt tedy zjevně neodpovídá deklarované kvalitě. Jsem dlouhodobý zákazník (více než 200 objednávek, člen AlzaPlus+), vždy se snažím jednat korektně a proaktivně. Prosím o přehodnocení posouzení reklamací a vstřícné řešení.


Produkt

2 kusy produktu Igloohome Padlock 2


Požadované řešení

Žádám vrácení peněz za oba zámky Igloohome Padlock 2 v celkové výši 6 964 Kč. Důvodem je nejen opakované selhání produktu i při běžném použití, ale i skutečnost, že částka není zanedbatelná. Nepřeji si kompenzaci formou poukazu nebo výměnu za jiné zboží, protože daný produkt zjevně neodpovídá deklarované kvalitě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2025 11:54, před 5 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2025 12:25, před 5 dny

Dobrý deň,

ďakujeme Vám za Vašu správu a poskytnuté informácie.
V rámci našich interných systémov som založil dotaz č. CCT30974876, prostredníctvom ktorého budeme ďalej komunikovať so spotrebiteľom a koordinovať celý priebeh riešenia.
Na základe dostupných údajov bude situácia vyriešená vystavením dobropisu za uvedené produkty. Aktuálne prebieha spracovanie tejto požiadavky a intenzívne na ňom pracujeme. O ďalšom vývoji budeme informovať spotrebiteľa.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.6.2025 15:16, před 5 dny


Samuel Knushi

Aktuálně s Alzou řešíme průběh vrácení peněz. Jsme již domluveni jak to proběhne - vrátím jeden zámek, druhý již nemáme. Poté dostanu peníze za oba zámky na účet v plné výši. Případ uzavřu poté co bude řešení u konce - peníze budou na účtu.

Velice děkuji společnosti Alza.cz a jejím zaměstnancům za příjemný přístup a kladné vyřízení reklamace. Moc si toho vážím! Zároveň také díky dTestu za zprostředkování.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2025 18:56, včera

Dobrý deň,

z našej strany došlo k vyriešeniu predmetnej sťažnosti. Spotrebiteľovi boli vystavené dobropisy.
Prosím o uzavretie sťažnosti č.82144.
Ďakujem.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.