Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1423
Z toho za letošní rok:65
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

52.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (745 z 1423)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 322 hodnocení od spotřebitelů help

#82149Nepřijetí Odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2025, před 10 dny

Veronika Holá

Znění stížnosti

Dne 8.4.2025 jsem podala k reklamaci sluchátka Shokz, protože produktu klesla kapacita baterie.
Dne 7.5.2025 uplynula 30denní lhůta pro vyřízení reklamace. Zboží by v této lhůtě mělo být poskytnuto spotřebiteli k vyzvednutí na místě, kde jej původně předal k reklamaci. To se bohužel nestalo.
Proto jsem prodejci odeslala e-mail o odstoupení od kupní smlouvy, protože jako prodávající reklamaci včas nevyřídili a nedodržení lhůty k vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli zakládá právo od smlouvy odstoupit. Zároveň jsem požádala prodejce o vrácení kupní ceny na můj bankovní účet.
Prodejce odpověděl stručným e-mailem, že reklamace byla vyřízena včas, což jsem rozporovala doložením dat a výpočtu lhůty.
Poté jsme si vyměnili řadu deseti dalších e-mailů, z mé strany o tom, že trvám na odstoupení od smlouvy, ze strany prodejce o tom, že „jejich rozhodnutí je směrodatné“ a že od smlouvy odstoupit nemohu, ale že si mohu zadat novou reklamaci.
Peníze za zboží dosud na účtu nemám.


Produkt

Sluchátka Shokz OpenMove šedá, protože jim klesla kapacita baterie. Vzhledem k tomu, že životnost baterie se běžně udává jako 6 měsíců, reklamovala jsem tuto baterii, protože nevydržela udávaných 6 měsíců fungovat s dostatečnou kapacitou.


Požadované řešení

Přijetí Odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty a zaslání kupní ceny na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2025 10:06, před 2 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.6.2025 16:35, včera

Dobrý deň,

Založil som pre spotrebiteľa nový podnet pod číslom CCT31023637.
V súčasnosti pracujeme na vystavení dobropisu a spotrebiteľa budeme kontaktovať prostredníctvom našich interných komunikačných systémov.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.