Počet nahlášených stížností: | 1423 |
Z toho za letošní rok: | 65 |
Stále v řešení: | 23 |
po roce a půl začalo zlobit tlačítko zapínání. Dle chování telefonu bylo trvale sepnuto a to způsobovalo nekonečné restartování telefonu. Dělalo to klidně půl dne v kuse. Následně pár dní v kuse vše fungovalo normálně. Pak se problém vrátil. Tak po týdnu začal problikávat displej a zhasl nadobro. Svítilna fungovala, nabíjení v pořádku, k počítači se telefon připojil. Jen displej nic nezobrazoval.
Zasláno dle pokynů Alza do servisního střediska VSP DATA a.s. Úplně automaticky záruku zamítli - do telefonu se dostala voda a ta způsobila zajiskření v konektorech.
Oprava vyčíslena na 18.000 Kč, nový telefon tenkrát stál 12.500 Kč a nyní se dá koupit podobně používaný za 4.000 Kč.
Oznámil jsem, že nesouhlasím se zamítnutím reklamace. U telefonu deklarují IP68. Telefon byl neustále v odolném krytu. Stále vizuálně jako nový, žádné prasklé sklo, žádné mechanické poškození.
Až po mém odmítnutí zamítnuté reklamace otočili a vzali netěsnost telefonu jako hlavní příčinu problému.
Pro všechny zákazníky, nenechte se automaticky odmítnout servisním střediskem. ZKOUŠÍ TO NA VŠECHNY
Nyní čekám na vrácení peněz.
Xiaomi 13T
Čekám na peníze. Reklamace nakonec uznána, byť to zkusili automaticky zamítnout.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme Vám za Vašu správu.
Aby sme mohli Váš podnet čo najskôr preveriť a zaevidovať, prosíme Vás o zaslanie dodatočných informácií – konkrétne čísla daňového dokladu alebo čísla reklamácie.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.