Počet nahlášených stížností: | 806 |
Z toho za letošní rok: | 22 |
Stále v řešení: | 10 |
Káva obsahuje vysoký podíl nesemletí hrubě zrnité složky (nejedná se o zrnka kávy ale o jinou, světle hnědou organickou hmotu o nízké hustotě). Při přípravě turecké kávy nesemletá složka plave na hladině a velice znepříjemňuje konzumaci. Vzhledem k ceně tohoto druhu kávy považuji skutečnost za důvod ke stížnosti. Tuto kávu nakupuji již řadu let a nepříjemnost s kvalitou je věcí posledních cca 6 měsíců. Nakupujeme v prodejně Lidl Kralupy nad Vltavou. V příloze posílám foto inkriminované složky kávy po přesátí 1/2 kg kávy přes sítko (hmotnost složky 7.05g).
Nepožaduji výměnu produktu ani finanční náhradu. Prodejce by dle mého měl reagovat tak, aby prodával pouze zboží odpovídající kvality - tj. po zjištění nedostatku zjednat u výrobce nápravu.
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Pokud by se problém s jakostí potravin opakoval, mohl by spotřebitel rovněž zvážit podání podnětu Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která je dozorovým orgánem v oblasti kvality potravin rostlinného původu.