Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1426
Z toho za letošní rok:68
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

52.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (749 z 1426)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 325 hodnocení od spotřebitelů help

#82199Neoprávněně zamítnutí reakce autorizovaným servisem + přislíbení snížení ceny pozáruční opravy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2025, před 8 dny

Tomas Pipta

Znění stížnosti

Společnost Alza neoprávněně zamítla mou oprávněnou reklamaci uloženého růžku držáku stezejky chytrých hodinek Huawei watch ultimátem v pryžové verzy plus nefér naceneni pozáruční opravy na 9+ CZK je nepatřičně a nepřijatelné po zadání stížnosti v alze po telefonátu přislíbili snížení pozáruční opravy pak rovnou vrací hodinky do Alza boxu


Produkt

Reklamace v alze


Požadované řešení

Oprava nebo nový produkt


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2025 13:54, včera

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by však byla reklamace zamítnuta oprávněně (např. vada byla způsobena spotřebitelem), mohla by společnost spotřebiteli nabídnou možnost placené opravy. Pokud však spotřebiteli bylo slíbeno, že cena za tuto opravu bude snížena, mělo by se tak skutečně stát, neboť dle občanského zákoníku platí, že slib zavazuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2025 18:01, před 3 hodinami

Dobrý deň,

zamietnutie reklamácie zo strany servisného strediska nebolo neoprávnené.

Nižšie uvádzame oficiálne vyjadrenie servisného technika:

**"Nejedná se o závadu. Zařízení vykazuje mechanické poškození způsobené uživatelem. Fotodokumentaci je možné prohlédnout zde: http://servis.bpsmobil.cz/default.asp?servicesearch=1. Zařízení nesplňuje záruční podmínky výrobce. Oprava je možná pouze nezáručně výměnou LCD modulu za cenu 9 612 Kč s DPH, pokud nebude zjištěno další poškození. Vzhledem k nesouhlasu s cenovou nabídkou, zařízení vráceno zpět bez opravy.

Pozn.: drobné nečistoty, vlásečnice na krycí folii."**

Reklamácia teda bola posúdená v súlade so záručnými podmienkami výrobcu a postupujeme na základe odborného stanoviska servisného strediska. Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.