Počet nahlášených stížností: | 808 |
Z toho za letošní rok: | 24 |
Stále v řešení: | 12 |
Dobrý den,
Dne 10.6.2025 jsem navštívil pobočku Lidl Slánská 1699, 163 00 Praha 17,
Při nákupu piva se jmnénem Svijanský Máz světlý ležák, kde byla cena na stojanu 9,90 Kč jsem žádal ještě o uplatnění slevy 30% z aplikace viz příloha.
Nebylo mi vyhověno k následnému vysvětlení vedoucí oddělení paní ES, že cena se nevztahuje na daný produkt - protože produkt, který jsem si kupoval byl pod názvem Svijanský Máz Retro. Snažil jsem se jí vysvětlit, že cena je uvedená na stojanu - pod názvem produktu Svijanský máz světlý ležák, ale bohužel paní vedoucí stále dokolo opakovala svoje jako "kolovrátek".
Z mého pohledu došlu ke špatnému pojmenování produktu viz. příloha. Tato chyba ze strany společnosti Lidl Česká republika s.r.o. byla i na dalších 2 pobočkách: Makovského 1219/27, 163 00 Praha 17 a Nárožní 1488/8, 158 00 Praha 13.
Produkt nazván klamně Svijanský máz světlý ležák, správný název prouktu má být Svijanský máz světlý ležák Retro.
Toto mylné označení vedlo k následné výměně názorů a nakonec skončilo nákupem pod mylným označením za původní cenu viz účtenka.
Mohl jsem si tedy vzít pod tímto označením pivo v názvu Svijanský Máz světlý ležák a požadovat cenu ze stojanu, ale přitom cena tohoto produktu měla být jiná než stojanová a naopak.
Toto klamné pojmenování produktu lze brát jako klamání zákazníka dle znění zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele - § 3 c) prodávat výrobky a poskytovat služby za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy6) a ceny při prodeji výrobků nebo poskytování služeb správně účtovat. § 8
Zákaz klamání spotřebitele.
Prosím o prošetření celé situace a kladné posouzení dané události.
--
S pozdravem
Jan Šubrt
Svijanský Máz světlý ležák / Svijanský Máz světlý ležák Retro
Správně uvádějte název produktu na stojanu.
Dorovnání ceny nákupu - kde mělo takto jedno pivo být v ceně 6,93 kč, díky pochybení a "klamnému" pojmenování produktu.
Další řešení nechám na Vaší úvaze.
|
Tweet |
Nekalosoutěžní praktika konkrétně pak klamavá reklama je upravena v § 2977 občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Šubrte,
Za situaci, která nastala se Vám omlouváme. Mrzí nás, že se Vám nepodařilo uplatnit kupón při Vašem nákupu.
V tomto případě doporučujeme kontaktovat náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich stránkách či v rámci naší telefonní linky. Kolegové se Vám budou rádi věnovat a situaci s Vámi dořeší.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem Lidl s.r.o.