Počet nahlášených stížností: | 718 |
Z toho za letošní rok: | 13 |
Stále v řešení: | 9 |
Vážení,
dovolte mi, abych si stěžovala na postup Vodafonu v případě výměny kabelového set top boxu.
Domnívám se, že má situace nemůže být úplně ojedinělá a další zákazníci se mohou ocitnout
v podobné „smyčce“ jako já.
Před časem jak je vám jistě známo zanikla firma UPC poskytující kabelovou televizi a její zákazníci byli převzati Vodafonem. Totéž se stalo v mém případě. Služba běžela plynule dál, ale před několika týdny mne začal zlobit UPC set top box, neustále znovu a častěji bootoval, takže jsem se rozhodla objednat nový.
Kapitola 1.:
Probojovat se přes AI je téměř nadlidský úkol. Chat s AI u Vodafonu neumožňuje přeposlání zákazníka na živého člověka, ale po delší diskusi to chatbot vzdá a odkáže na telefonní linku *77.
Na té narazíte opět nejdříve na AI a teprve pak na živáčka. I s tím je poněkud problém, živý zaměstnanec – ačkoli jsem volala z mobilu registrovaného u Vodafonu – se vás zeptá nejdříve na rodné číslo, ale pak řekne, že to nestačí, rč by prý mohl znát kdekdo, a chce zákaznické číslo. A tak dále… celý systém zřejmě vymyšlen tak, aby zákazníky co nejvíce odradil.
Objednala jsem tedy nový set top box a zdůraznila, že nepotřebuji technika na instalaci. Při objednávce nebyla řeč o tom, že si musím nutně vzít i modem na připojení k internetu. Koneckonců z mého účtu musel Vodafone jasně vidět, že internet nemám od nich. Starý set top box od UPC připojení k internetu nepotřeboval,fungoval bez něj se všemi potřebnými informacemi.
Přesto však technik přijel s tím, že přivezl obě zařízení – set top box i modem – a chtěl v bytě instalovat. Když jsem mu řekla, že internet mám od O2 a nepotřebuji tudíž žádný další modem, byl dosti zaražený a pak řekl, že tohle nebude fungovat. Přesto jsem obě zařízení uvedená na jednom zákaznickém listě převzala (technik si nechtěl modem ponechat) a do předávacího listu vepsal poznámku o neobjednaném modemu.
Kapitola 2:
Nejdříve byly opravdu problémy s instalací. Set top box nechtěl fungovat, ale po tom, co jsem se obrátila na péči o zákazníky emailem, se pohnuly ledy. Zřejmě díky tomu, že jsem jim pohrozila okamžitým ukončením smlouvy. Přesto to trvalo šest dnů, než se ozval jejich technik, se kterým byla konečně rozumná řeč. Vysvětlil mi, že to samozřejmě s internetem od O2 fungovat bude, že však není vyloučeno, že O2 přístup set top boxu od Vodafonu blokuje a budu je muset požádat
o uvolnění. Později se ukázalo, že to není nutné (ovšem je otázka, zda v tom technik Vodafonu p. A nějak sám nezasáhl…)
U O2 je také veselo s AI, ale nakonec jsem zjistila na O2 účtu v nastavení, že set top box Vodafonu je tam registrován správně svou MAC adresou, aniž bych v tom sama cokoli podnikla. V pátek 6.6. jsem se s tímto technikem dohodla, že mi znovu zavolá v pondělí 9.6. a uvidíme, zda příjem kabelové televize funguje či ne. Naštěstí jsem mu mohla říci, že vše naskočilo a je v pořádku. Dokonce funguje i bez připojení set top boxu k internetovému modemu O2, ovšem v tom případě se ukazují pouze názvy programů bez dalších podrobnějších informací. S propojením set top boxu k modemu O2 se pak ukazuje vše, podrobný přehled, čas, následující programy atd.
Technik mne také upozornil, ať zbytečně neplatím za Vodafone modem a vrátím ho, což jsem měla samozřejmě v plánu.
Kapitola 3:
17. června jsem zavítala do Vodafonu v OC Nový Smíchov. Šla jsem vrátit přebytečný modem. Jednání bylo zprvu velmi nepříjemné, ale podrobnostmi vás nebudu zatěžovat. Během půlhodinové diskuse nejdříve s nevychovaným pracovníkem a pak rovněž se slušně vystupujícím vedoucím pobočky vyšlo najevo, že vrácením modemu by byl automaticky zrušen můj příjem kabelové televize. Přesto, že příjem může fungovat i bez tohoto modemu (protože „jede“ přes modem O2) je to naprogramováno tak, že nelze pouze vrátit nepotřebný modem a kabelový příjem si ponechat. Modem Vodafonu sice můžu schovat třeba v krabici do komory, ale chci-li nadále používat kabelovou televizi, musím za něj (nepřipojený !) platit 70 Kč měsíčně.
Nejsou schopni mi nabídnout jinou možnost, maximálně později se mohu pokusit domluvit s někým po telefonu nějakou slevu, aby se to vyrovnalo. Přiznám se však, že na další jednání nemám nervy.
Toto je řešení opravdu hodné románů Franze Kafky či George Orwella.
Vodafone kabelová TV převzatá od UPC
Umožnění všem zákazníkům, kteří využívají kabelovou televizi, přičemž připojení k internetu nemají od Vodafonu, ale od jiné firmy, bezproblémovou výměnu kabelového set top boxu. Dohodnout tuto funkci s ostatními operátory, nevnucovat zákazníkům modem na připojení k internetu a neúčtovat jim užívání nepřipojeného modemu.
Při složitějších problémech, se kterými si AI chatbot neví rady, přepojit zákazníka přímo na živou podporu.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ji o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud spotřebiteli nebylo při objednávce nového set-top boxu sděleno, že je současně nutné objednat také nový modem od společnosti, a zároveň služba funguje i bez tohoto modemu, domníváme se, že by spotřebitel neměl být povinen si modem od společnosti ponechat a platit za něj poplatky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Hálová, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace.
Naše společnost již původní typ set-top boxu, který jste využívala, a byl Vám původně pronajat společností exUPC, již neposkytuje. Aktuálně nabízíme do pronájmu nové typy set-top boxů. Informace, jaké typy aktuálně poskytujeme do pronájmu naleznete na našich stránkách Zařízení a kabely - Vodafone.cz.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky