Počet nahlášených stížností: | 624 |
Z toho za letošní rok: | 103 |
Stále v řešení: | 44 |
Pres eshop sjis si zaplatila vraceni zasilky, porotoze zasilkovna bezne vyzaduje k poslani zasilkovny smartfouna, ktery nevlastnim nemam s tim zkusenosti. Sla jsem s kodem na vydejni misto,pani sluchatko v usich, prijemna nebyla -mate stary kod. Venku me napasdlo, zda nedoslo k zamenene cislic 0 a 6. Vratila jsem se, aby kod zkusila "ne neobslouzim vas" urazilůsa jsem se, ze jsem rekla, ze mate stary kod. Zadala jsem vedouci, " aj jsem majitelka" zadla jem jmono-nesdelila mi, stal ejsn opakoval,z e me neobslouzi.Zadal sjem kolegu, ktery to semnou vyresi-pani si dal pres me zda odbavoal nakupy potravin, brala jine zasilky do zasilkovny, proslila jsem lidi, zda by balicek neposlali za me -ne me nebslouzi, bezte si jinam. CHtel jsem od ni aby mi dal ak nahlednuti obchdodni podminky zasilkovny, aby vedela na zaklade ceho tak jedna-myslite, ze mi neco ukazala? Sdelila jsem ji, ze si to budu nahravat, mam tedy zaznam. Chtela jsem ji tedy jako bezejmene majitelce podat stiznost, otocila se, bouchala suplihy a povidal asi cosi svym jazykem.
Sdělení, jak se bránbit a odpoved na naslaedujici
Musi byt na prodejne vedouci, ktery je povinnen vzniknlou situaci resit?
Musi ona prijmout alepson stiznost?
Je povina mi sdelit jmono odpovednoho vedouciho?
Musi byt na miste zasilkovny k dispozici a na pozadni obchodni podminky?
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Vzhledem k tomu, že se dle popisu stížnosti jednalo o majitelku obchodu, je možné se obrátit se stížností na společnost Zásilkovna, neboť ta by měla mít zájem na vhodném chování pracovníků podacích/výdejních míst, s nimiž spolupracuje.
Ze zákona přímo neplyne povinnost, aby byl na prodejně přítomen vedoucí pracovník. Dle § 17 odst. 4 živnostenského zákona však musí být pro každou provozovnu být ustanovena osoba odpovědná za činnost provozovny. Dále platí, že každá provozovna musí být trvale a zvenčí viditelně označena obchodní firmou nebo názvem nebo jménem a příjmením podnikatele a jeho identifikačním číslem osoby. Provozovna určená pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům musí být trvale a zvenčí viditelně označena také jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny.
Spotřebitel se tedy může se stížností obrátit také na tuto osobu.
Pokud se jedná o podací místo společnosti, měly by být obchodní podmínky k dispozici, aby na ně mohlo být odkázáno při uzavírání smlouvy. Pokud by se však jednalo čistě o výdejní místo, nemusela by mít provozovna dle našeho názoru obchodní podmínky k dispozici, neboť v takovém případě spotřebitel smlouvu v daný moment s podnikatelem neuzavírá.
V tomto případě již však byla smlouva uzavřena online a spotřebitel tedy nemá zákonný nárok na to, aby mu byly na pobočce obchodní podmínky poskytnuty.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.