Počet nahlášených stížností: | 810 |
Z toho za letošní rok: | 26 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
zakoupil jsem dětský šampón, Lupilu - sensitive, mělo by se jednat o "šetrný" šampón, který jak výrobce udává je pro mytí "bez slz". Jako spotřebitel tedy tím umývám své děti, které ale pouze s tímto šamponem pláčou, u staršího dítěte mi to přišlo podezřelé, jelikož na umývání hlavy si zvyknul a neměl s tím problémy. Sám jsem tedy vyzkoušel a vnesl jsem si jemně šampón do očí, pro mé překvapení to pálilo snad více, než šampóny pro dospělé. I po několika násobném vymytí je stále oko citlivé s pocitem "pálení". Děti si teď vybudovaly stigma vůči mytí hlavy a já bych byl rád, aby Lidl odebral z popisu klamavé popisky jako "sensitive" a mytí bez slz. Celkově je šampón doporučený od 1 roku, ze strany Lidlu se jedná o klamavou obchodní praktiku, z pohledu morálního je to nepochopitelné. Na trhu jsou šetrné šampóny které i po vniknutí do očí nepálí, tímto popiskem je klamavě myšleno, že se jedná i o tento případ.
Děkuji za řešení
změna popisu výrobku/stažení výrobku
|
Tweet |
Před uzavřením smlouvy je prodávající dle § 1811 odst. 2 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinen sdělit kupujícímu popis hlavních vlastností zboží.
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.