Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
dne 28.5.2025 jsem Vám zaplatila převodem materiál na kuchyň.(č.ob. ***) Do dnešního dne, to je do 1.7.2025 jsem u Vás uplatňovala již 4x reklamaci.
Reklamace se týkaly toho, žer jste mi nedodali správné zboží....vše bych pochopila, kdyby to bylo jednou, možná dvakrát. Jako vrchol drzosti považuji poslední reklamaci, kdy jste doručili zboží, ale jelikož opět někdo, kdo je kompetentní být "asi" skladníkem, nedodal na zboží štítek, tak zboží jste odvezli.
Stojí mě to to nestále, čas, peníze za benzín a neustálé omluvenky v práci.
Chápala bych. kdyby jste se snažili mi zboží urychleně dodat, jediné, co jste mi sdělili, že do konce týden již do Hradce Králové nikdo nejede, další týden mám dovolenou a tak hurá, snad do 14 dnů se to podaří.
Není můj problém, že nejste schopni na daná místa zaplatit kompetentní pracovníky. Trpělivost i pochopení jsem snad prokázala až dost.
Vyřešení této situace považuji za velice neprofesionální.
Velice mě překvapuje, že celosvětová firma IKEA má takto problémové a nezodpovědné jednání.
Dvořáková Yvona
Okamžitá náprava dodání zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu), jedná se o vadu. V takovém případě může spotřebitel vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Dvořáková,
velice se Vám omlouváme za vzniklé komplikace. Věřte, že spokojenost zákazníků je u nás vždy na prvním místě.
Na Vaši stížnost budeme reagovat písemně v rámci probíhajícího reklamačního řížení u naší společnosti.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Vaše IKEA