Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:112
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

29.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (33 z 112)

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Uvedená procenta vychází z 16 hodnocení od spotřebitelů help

#82442Nemožnost kontaktu pro zaměření pracovní a obkladové desky dle předloženého kontaktu.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.07.2025, před 4 dny

René Romanský

Znění stížnosti

Dobrý den, již několikátý den nejsem schopen se dovolat na tel. číslo, které je uvedeno na objednávce ani infolinku IKEA pro následné zaměření a dodání pracovní a obkladové desky. Pokud nebudu dle smluvního ujednání do 5 dnů písemně nebo tel. vyrozuměn, jedná se o porušení smluvního ujednání, obchodního zákona a občanského zákoníku a žádám finanční kompenzaci ve celkové výši 25% v důsledku nedodržení smluvních podmínek. Jedná se o objednávku č. *** ze dne 6.4.2025

Ing. René Romanský


Požadované řešení

finanční kompenzace 25% z celkové objednávky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2025 14:14, před 10 hodinami

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V tomto případě však spotřebitel uvádí, že požaduje dodání zboží, nikoliv odstoupení od kupní smlouvy.

Mimo výše uvedené také platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží (či s jiným dohodnutým plněním), jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny. Výše slevy není nikde uvedena, měla by však být přiměřená.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.