Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1439
Z toho za letošní rok:81
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

53.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (770 z 1439)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 332 hodnocení od spotřebitelů help

#82459Nevrácení poškozeného dílu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2025, před 29 dny

Petr Žíla

Znění stížnosti

Dobrý den, dal jsem do společnosti Alza, přístroj k opravě (po záruční). Při odsouhlasení ceny opravy jsem požadoval, aby vrátily poškozený díl. Alza sdělila, že tento požadavek předá servisu. Poškozený díl nebyl vrácen, Alza odmítá toto dále řešit.

Jak postupovat dále?.


Požadované řešení

Vrácení dílu nebo finanční náhrada.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 14:06, před 27 dny

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Obecně také platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že mu bude poškozený díl vrácen, mělo by se tak také stát.

Mimo výše uvedené také platí, že pokud bylo vrácení poškozeného dílu mezi stranami ujednáno, avšak společnost svou část dohody nedodržela, jednalo by se o porušení smluvní povinnosti. Podle § 2913 občanského zákoníku platí, že pokud jedna ze stran smluvního závazku porušila svoji povinnost, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2025 08:57, před 23 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za Vaše vyjadrenie.
Radi by sme sa vyjadrili k Vašej požiadavke na vrátenie vymeneného poškodeného dielu v rámci opravy. Po preverení všetkých dostupných podkladov evidujeme, že zo strany našej spoločnosti nedošlo k žiadnemu záväznému prísľubu, že Vám bude poškodený diel po oprave vydaný.
Zároveň by sme radi uviedli, že v rámci bežného postupu pozáručných servisných opráv sa vymenené diely nevracajú.
V tomto prípade, došlo k vyžiadaniu dielu zo strany servisu, avšak neúspešne.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2025 16:42, před 17 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže nebyl spotřebiteli dán závazný příslib, nemusí společnost vyměněný díl vracet, neboť se nejedná ani o běžnou praxi. V opačném případě by však k vrácení povinna byla, jak uvádíme výše.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na její vývoj reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.