Počet nahlášených stížností: | 650 |
Z toho za letošní rok: | 129 |
Stále v řešení: | 56 |
Zásilkovna z nevysvětlitelného důvodu otevřela zásilku, kterou nejprve na dva týdny ztratila na depu ve Štěrboholích a nebyla schopna ji dohledat. Pak se zásilka "našla" a vrátili ji v jiné krabici s polovinou obsahu vykradenou! Zbylé zboží bylo poškozené z důvodu špatného zabalení. Omluva žádná, kompenzace 300Kč. Otevření zásilky bez souhlasu odesílatele je porušením listovního tajemství podle zákona § 89 zákona č. 127/2005. Při otevření zásilky nebyla pořízena žádná fotodokumentace a Zasilkovna věc dále odmítá řešit.
Zásilka z boxu v ČR do boxu na SK
Kompenzace hodnoty ukradeného zboží ze zásilky k jejímuž otevření nebyl udělen souhlas a nebyl pro něj žádný důvod.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti jsou uvedeny případy, ve kterých si společnost Zásilkovna vyhrazuje právo zásilku otevřít. Jedná se například o situaci, kdy byla zásilka poškozena.
Dále je Zásilkovna povinna o otevření zásilky informovat příjemce při jejím předání, případně odesílatele, pokud se mu zásilka vrací. Obsah zásilky přitom smí být při jejím otevření prohlížen pouze v rozsahu, který je nezbytný pro zajištění účelu prohlídky. Při otevírání musí být také zajištěna ochrana skutečností, jež jsou chráněny podle zvláštního právního předpisu, jakož i ochrana poštovního tajemství a listovního tajemství.
K otevření zásilky by mělo dojít na depu Zásilkovny, a to za do dohledu minimálně 2 osob pověřených k takové činnosti. O otevření zásilky je sepsán protokol a pořízena fotodokumentace.
V tomto případě tedy žádáme společnost o poskytnutí důvodu, pro který byla zásilka spotřebitele otevřena.
Dále dle obchodních podmínek společnosti platí, že Zásilkovna odpovídá oprávněné osobě za škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození nebo úbytku obsahu zásilky v průběhu přepravy. Zásilkovna škodu nahradí, neprokáže-li, že vznik škody nemohla odvrátit.
Zásilkovna odpovídá za škodu vzniklou na zásilce, a to pouze za škodu skutečnou.
Dále je zde uvedeno, že pokud odesílatel nezvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za škodu vzniklou na zásilce, jejíž místem doručení je výdejní místo nebo Z-BOX, do částky 300,- Kč. Pokud odesílatel zvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za skutečně vzniklou škodu až do výše udané hodnoty zásilky. U zásilek, jejichž místem doručení je jiná konkrétní adresa příjemce, odpovídá Zásilkovna vždy za skutečnou škodu až do výše 10.000,- Kč.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Veselý, podle Zákona o poštovních službách (viz § 8 odst. 1 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb.) je provozovatel poštovních služeb oprávněn zásilku otevřít v případě, že ji není možné dodat adresátovi ani vrátit odesílateli. Pakliže narazíme na zásilku, u níž nelze identifikovat příjemce, například došlo ke stržení či prohození přepravního štítku, můžeme zásilku otevřít a obsah zkontrolovat. Mrzí nás, že obsah zásilky nakonec nebyl kompletní, a moc se za tuto komplikaci omlouváme. Podle systému jsme již uznali vaši reklamaci a vyplatili kompenzaci v odpovídající výši podle toho, jak jste zásilku ohodnotil při odeslání. Základní hodnota zásilek je nastavena na 300 Kč, proto pokud posíláte zboží dražší, doporučujeme využít službu Kompenzace hodnoty zásilky. Budete tak mít jistotu, že vám v případě uznané reklamace bude vyplacena adekvátní kompenzace. Nikola, tým Zásilkovny
Dobrý den, zásilka byla řádně zabalená v krabici na které byl nalepen bílý štítek a na něm lihovým fixem kód. Nenapadá mě způsob jakým by při standardní manipulaci se zásilkou došlo k poškození nebo stržení štítku. Pokud došlo k otevření zásilky v souladu s vašimi podmínkami, tak proč jste o tomto ihned neinformovali, neposkytli pořízenou fotodokumentaci ani protokol. Pokud by otevření zásilky proběhlo v přítomnosti dvou osob a dodržení postupu výše jak je možné že ze zásilky zmizel obsah a došlo k přebalení obsahu do jiné podstatně menší krabice? Zásilka byla více než 14 dnů v přepravě viz. přiložený obrázek. Vaše vysvětlení a řešení této situace rozhodně nepovažuji za adekvátní a dodatečné.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Protože dotazy spotřebitele směřují na společnost, přeřazujeme stížnost zpět na ni, aby mohla uvést požadované vysvětlení.