Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:637
Z toho za letošní rok:116
Stále v řešení:50
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

62.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (397 z 637)

Hodnocení spokojenosti

51%
49%
Uvedená procenta vychází z 91 hodnocení od spotřebitelů help

#82476Neoprávněné otevření zásilky a vykradení obsahu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2025, včera

Jan Veselý

Znění stížnosti

Zásilkovna z nevysvětlitelného důvodu otevřela zásilku, kterou nejprve na dva týdny ztratila na depu ve Štěrboholích a nebyla schopna ji dohledat. Pak se zásilka "našla" a vrátili ji v jiné krabici s polovinou obsahu vykradenou! Zbylé zboží bylo poškozené z důvodu špatného zabalení. Omluva žádná, kompenzace 300Kč. Otevření zásilky bez souhlasu odesílatele je porušením listovního tajemství podle zákona § 89 zákona č. 127/2005. Při otevření zásilky nebyla pořízena žádná fotodokumentace a Zasilkovna věc dále odmítá řešit.


Produkt

Zásilka z boxu v ČR do boxu na SK


Požadované řešení

Kompenzace hodnoty ukradeného zboží ze zásilky k jejímuž otevření nebyl udělen souhlas a nebyl pro něj žádný důvod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 13:44, před 22 hodinami

V obchodních podmínkách společnosti jsou uvedeny případy, ve kterých si společnost Zásilkovna vyhrazuje právo zásilku otevřít. Jedná se například o situaci, kdy byla zásilka poškozena.

Dále je Zásilkovna povinna o otevření zásilky informovat příjemce při jejím předání, případně odesílatele, pokud se mu zásilka vrací. Obsah zásilky přitom smí být při jejím otevření prohlížen pouze v rozsahu, který je nezbytný pro zajištění účelu prohlídky. Při otevírání musí být také zajištěna ochrana skutečností, jež jsou chráněny podle zvláštního právního předpisu, jakož i ochrana poštovního tajemství a listovního tajemství.

K otevření zásilky by mělo dojít na depu Zásilkovny, a to za do dohledu minimálně 2 osob pověřených k takové činnosti. O otevření zásilky je sepsán protokol a pořízena fotodokumentace.

V tomto případě tedy žádáme společnost o poskytnutí důvodu, pro který byla zásilka spotřebitele otevřena.

Dále dle obchodních podmínek společnosti platí, že Zásilkovna odpovídá oprávněné osobě za škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození nebo úbytku obsahu zásilky v průběhu přepravy. Zásilkovna škodu nahradí, neprokáže-li, že vznik škody nemohla odvrátit.

Zásilkovna odpovídá za škodu vzniklou na zásilce, a to pouze za škodu skutečnou.

Dále je zde uvedeno, že pokud odesílatel nezvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za škodu vzniklou na zásilce, jejíž místem doručení je výdejní místo nebo Z-BOX, do částky 300,- Kč. Pokud odesílatel zvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za skutečně vzniklou škodu až do výše udané hodnoty zásilky. U zásilek, jejichž místem doručení je jiná konkrétní adresa příjemce, odpovídá Zásilkovna vždy za skutečnou škodu až do výše 10.000,- Kč.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.