Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1439
Z toho za letošní rok:81
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

53.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (770 z 1439)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 332 hodnocení od spotřebitelů help

#824813 reklamace PC za 50 000

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

27 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2025, před 27 dny

Klára Burdová

Znění stížnosti

Před rokem koupě PC za 50 000.
Po měsíci 1 reklamace ,oprava . PC dona přestal fungovat opět, 2 reklamace ,PC opravený.Za 4 měsíce opět 3 reklamace. A RESENI !! REKLAMACE ZAMITNUTA !!! PC NEFUNGUJE A ALZA MI NAPISE ZE FUNGUJE!! TAK AT PRIJEDOU A NA VLASTNI OCI TO VIDI ,CHCI ABY MI VRATILI PENIZE !! A NE MI ZAMITLI REKLAMACI KDYZ PC OPET NEFUNGUJE!!! STAL 50 000 !!! A ALZA SE CHOVA AROGANTNE A TVRDI ZE PC FUNGUJE!! CLOU SITUACI BUDU RESIT PRAVNE A PRES ČOI


Produkt

Sestavený herní PC za 50 000


Požadované řešení

Chci vrátit peníze, je to uz 3 reklamace Během 7 měsíců!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 14:11, před 27 dny

První dvě reklamace jsou řešeny ve stížnosti ID 80647.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.

Uplatní-li navíc spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Jedním z možných výsledků vyřízení reklamace je konstatování prodávajícího (či prodávajícím pověřené osoby), že se vada neprojevila. V takovém případě doporučujeme spotřebitelům, aby projev vady zdokumentovali a společnosti následně tuto dokumentaci (např. videozáznam) poskytli. Zároveň je vhodné společnost informovat o okolnostech projevu vady, aby ji mohla v rámci reklamačního řízení navodit a následně řádně posoudit.

Pokud se vada na zařízení projevuje i přes to, že společnost reklamaci zamítla s tvrzením, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.7.2025 22:08, před 27 dny

Dobrý deň, ďakujeme za Vašu správu, ktorú ste nám zaslali prostredníctvom dTestu. Mrzí nás to, ale nepodarilo sa nám reklamáciu v našom systéme dohľadať. Preto Vás zdvorilo žiadame o doplnenie čísla riešenej reklamácie, prípadne čísla nákupného dokladu, aby sme mohli Vašu záležitosť riadne preveriť a poskytnúť Vám adekvátne riešenie. Ďakujeme za spoluprácu a tešíme sa na Vašu odpoveď. S pozdravom Marek, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.7.2025 05:25, před 26 dny


Klára Burdová

Dobrý den.posilam Číslo reklamace u Alza
A i u vás
Děkuji hezky den

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2025 08:50, před 23 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za dodatočne poskytnuté informácie.
Evidujeme, že predmetný produkt bol doteraz reklamovaný trikrát. V dvoch prípadoch bola reklamácia servisným strediskom uznaná a vykonaná oprava. Nižšie uvádzame konkrétne vyjadrenia k jednotlivým reklamačným konaniam:
Reklamácia č. APRE241871029
Vyjadrenie servisného strediska:
„Provedena výměna SSD a reinstalace Windows a ovladačů. Testy OK.“
Reklamácia č. APRE241871029
Vyjadrenie servisného strediska:
„Závada se nepodařila navodit. Zkoušeny generické testy a hraní několika her, počítač vždy fungoval bez problému. Provedena preventivní výměna procesoru a operačních pamětí. Testy OK.“
Reklamácia č. ASRE25243698
Vyjadrenie servisného strediska:
„Provedena reinstalace operačního systému. Sestava otestována zátěžovými testy, při kterých se žádná závada neprojevila.“

Na základe vyššie uvedeného Vás informujeme, že podľa dostupných informácií a v súlade s našimi Všeobecnými obchodnými podmienkami, nevznikol nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy ani na vystavenie dobropisu.
Na uplatnenie tohto nároku je potrebné, aby reklamácia bola:
trikrát uznaná servisným strediskom na rovnakú vadu,
alebo štyrikrát uznaná na rôzne závady.

V predmetnej veci však tieto podmienky neboli splnené.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2025 07:56, před 18 dny

Spotřebitelka doplnila následujíící:
Ráda bych reagovala na vyjádření reklamace od alza.
Počítač mi přišel s vyjádřením ze chyba nebyla prokázána!! Počítač nefunguje !!! Je to herní PC, hraje se na něm v kuse víc jak 20 hodin a hrajou se na něm opravdu složité a náročné hry. Osobně si myslím ze je problém stejný jako u prvni reklamace, že se počítač přehřívá.
PC nereaguje ,vypíná se ,seká se !!! Pokud se vypne ,logicky vychladne a pokud ho technik nastaví do tovarniho režimu je logické že se vada neprojeví ,zatěžkávací test rozhodně neukáže chybu, jak když se na PC hraje 20 hodin v kuse !! Počítač stal 50 000 a ALZA neuznala reklamaci!!! Nevim jak dál postupovat ,ať k nám prijede technik a na vlastní oči vidí že PC nefunguje!! Tvrzení ALZA je lživé!!!! A myslim si že reklamaci neuznává protože by to byla již 3 reklamace !!! A ALZA by musela vrátit peníze!!! !!! Rozhodně se budu bránit i kdybych měla zařídit znalecký posudek!!! Na PC jsme šetřili dlouho a je smutné že ALZA se ke všemu staví tímto zpúsobem .

K tomu dodáváme, že naše původní vyjádření zůstává v platnosti. Pokud se vada na zboží projevuje i po reklamaci, která byla zamítnuta s tím, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas. Zároveň se spotřebitelka může obrátit také na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.7.2025 10:08, před 18 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za poskytnutie dodatočných informácií z Vašej strany ako spotrebiteľa.
Na základe aktuálne dostupných údajov budeme musieť zotrvať na našom doterajšom stanovisku.
Popisovaná situácia sa totiž rozchádza s výsledkami našich testov a dostupnými informáciami.
Uvedené tvrdenie, že sa na počítači hrá nepretržite 20 hodín, žiaľ, nie je možné v našich podmienkach verifikovať ani nasimulovať v rámci reklamačného procesu.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.7.2025 15:47, před 18 dny


Klára Burdová

Dobrý den
Upřímně nechápu odpověď Alza ....
Tvrdíte mi že nejste schopni provést zátěžový test tak aby se prokázala chyba ??
Koupila a zaplatila jsem nemalé peníze za speciálně individuálně sestavený herni pc

Záměrně jsem si kupovala komponenty tak aby pc byl opravdu kvalitní a vydržel hraní her .
Již po měsíci užívání se ukázal problém, proběhla reklamace.
Za pár měsíců od reklamace opět problém.Opet chyba a reklamace.
A ted když počítač opět nefunguje ,mi.Alza tvrdí ze není schopna provést adekvátní test který by ukázal kde je problém.
Připadá mi ze Alza se vyhýbá řešení problémů, protože uz je to 3 reklamace.
Tudíž se Alza povinná vrátit peníze.
Já mam záznamy kde je natočené jak pc nefunguje ,a nemám problém ba naopak by bylo rozumné aby přijel technik a problém viděl na vlastní oči.
Toto jednání je sprosté!!! Budete mi tvrdit ze pc funguje ,až mi skončí záruka tak se semnou nebudete bavit vůbec!! Vaše jednání je opravdu sprosté a klidně si zařídím posudek ,půjdu do televize nebo Vás nahlásím na ČOI
U tak drahé věci bych očekávala záruku, slušné chování!!! A ne tohle !!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2025 18:32, před 13 dny

Dobrý deň,

Po dôkladnom zvážení všetkých okolností a predošlej komunikácie si Vás dovoľujeme informovať, že aj naďalej zotrvávame na stanovisku, ktoré sme Vám už v tejto veci prezentovali.
Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2025 12:08, před 11 dny

Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.

Jestliže se vada projevuje po 20 hodinách hraní, máme za to, že by společnost měla být schopná tuto vadu navodit, i s ohledem na to, že spotřebitel při koupi herního počítače obdobnou (i delší) výdrž očekává. Protože však společnost trvá na svém stanovisku, může se spotřebitelka obrátit například na ČOI či soudního znalce.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat, zda využije alternativního řešení. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.7.2025 15:40, před 11 dny


Klára Burdová

Ráda bych se vyjádřila k liknavému vyjádření Alza
Nemohu stále uvěřit jak se může Alza takto chovat.
Počítač nefunguje jak má ,já ho pošlu na reklamaci ,alza není schopna provést adekvátní a odpovídající testy .
A počítač mi pošle s vyjádřením že PC funguje.
Bohužel počítač nefunguje!!! Kde je nějaká záruka!!! U tak drahého PC bych očekávala opravdu slušné řešení a hlavně záruku.
Je zajímavé ze od první chvíle nebyl PC v pořádku, u obou reklamaci byla prokázána chyba ! A tentokrát když je PC opet nefunguje jak má.
A Alza by měla uznat reklamaci a hlavne vrátit peníze ,se chová arogantně, a lže !! Rozhodně se budu bránit at uz soudní cestou , znaleckým posudkem a podám stiznost na ČOI .
Pro mě je to opravdu velká a nezanedbatelná částka.
A rozhodně to takto nenechám!!!! Doufám že další kupující nedopadnou jako já .
Ikdyž když se člověk podívá na jiné případy kdy se Alza také zachovala stejným způsobem...je to k pláči!!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2025 10:34, před 5 dny

Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření.

Protože spotřebitelka uvedla, že bude stížnost řešit alternativním způsobem, ponecháváme stížnost přeřazenou na ni, aby mohla informovat o vývoji případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.