Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1436
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

53 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (761 z 1436)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 329 hodnocení od spotřebitelů help

#824813 reklamace PC za 50 000

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2025, včera

Klára Burdová

Znění stížnosti

Před rokem koupě PC za 50 000.
Po měsíci 1 reklamace ,oprava . PC dona přestal fungovat opět, 2 reklamace ,PC opravený.Za 4 měsíce opět 3 reklamace. A RESENI !! REKLAMACE ZAMITNUTA !!! PC NEFUNGUJE A ALZA MI NAPISE ZE FUNGUJE!! TAK AT PRIJEDOU A NA VLASTNI OCI TO VIDI ,CHCI ABY MI VRATILI PENIZE !! A NE MI ZAMITLI REKLAMACI KDYZ PC OPET NEFUNGUJE!!! STAL 50 000 !!! A ALZA SE CHOVA AROGANTNE A TVRDI ZE PC FUNGUJE!! CLOU SITUACI BUDU RESIT PRAVNE A PRES ČOI


Produkt

Sestavený herní PC za 50 000


Požadované řešení

Chci vrátit peníze, je to uz 3 reklamace Během 7 měsíců!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 14:11, před 22 hodinami

První dvě reklamace jsou řešeny ve stížnosti ID 80647.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.

Uplatní-li navíc spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Jedním z možných výsledků vyřízení reklamace je konstatování prodávajícího (či prodávajícím pověřené osoby), že se vada neprojevila. V takovém případě doporučujeme spotřebitelům, aby projev vady zdokumentovali a společnosti následně tuto dokumentaci (např. videozáznam) poskytli. Zároveň je vhodné společnost informovat o okolnostech projevu vady, aby ji mohla v rámci reklamačního řízení navodit a následně řádně posoudit.

Pokud se vada na zařízení projevuje i přes to, že společnost reklamaci zamítla s tvrzením, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.7.2025 22:08, před 14 hodinami

Dobrý deň, ďakujeme za Vašu správu, ktorú ste nám zaslali prostredníctvom dTestu. Mrzí nás to, ale nepodarilo sa nám reklamáciu v našom systéme dohľadať. Preto Vás zdvorilo žiadame o doplnenie čísla riešenej reklamácie, prípadne čísla nákupného dokladu, aby sme mohli Vašu záležitosť riadne preveriť a poskytnúť Vám adekvátne riešenie. Ďakujeme za spoluprácu a tešíme sa na Vašu odpoveď. S pozdravom Marek, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.7.2025 05:25, před 7 hodinami


Klára Burdová

Dobrý den.posilam Číslo reklamace u Alza
A i u vás
Děkuji hezky den

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.