Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:642
Z toho za letošní rok:121
Stále v řešení:53
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

62 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (398 z 642)

Hodnocení spokojenosti

51%
49%
Uvedená procenta vychází z 91 hodnocení od spotřebitelů help

#82534Záměna balíčku - nevyhovující řešení reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2025, před 4 dny

Kristýna Kvapilová

Znění stížnosti

Dobrý den,
prostřednictvím Zásilkovny jsem dne 3. 6. odeslala prostřednictvím ZBOXU v Boumově zásilku s číslem ***. Obsahovala 10 ks tabáku Camel v celkové hodnotě 4124 Kč. Příjemci však dorazil jiný balíček, který obsahoval džínové kraťasy, jež jsem nikdy neposílala ani nevlastním.

Zásilkovna mi sdělila, že kvůli tomu, že zásilka nebyla pojištěná, mi nevzniká nárok na kompenzaci (dostanu pouze 300,- jako základní pojištění). S tímto nesouhlasím. Pojištění kryje škody typu ztráty nebo poškození, ale v tomto případě šlo o prokazatelné selhání dopravce při manipulaci se zásilkou, tedy o porušení smluvní povinnosti.

Podle občanského zákoníku dopravce odpovídá za to, že zásilka bude doručena správnému příjemci a v původním obsahu. To se v mém případě nestalo a vznikla mi škoda ve výši 4124 Kč, kterou po Zásilkovně oprávněně požaduji nahradit.

Zásilkovna však odmítá situaci dále řešit a odkazuje se pouze na nepřiplacené pojištění, což považuji za nepřípustné vyvazování se z odpovědnosti.

Děkuji za prověření mé stížnosti.

S pozdravem
Kristýna Kvapilová


Požadované řešení

Vrácení peněz v hodnotě zásilky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2025 12:26, před 3 dny

Vztah mezi spotřebitelem a společností se řídí především uzavřenou smlouvou (resp. obchodními podmínkami společnosti) a zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách.

Dle § 13 odst. 1 tohoto zákona za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu poštovní zásilky provozovatel odpovídá jen v rozsahu sjednaném v poštovní smlouvě. Za jinak vzniklé škody na poštovní zásilce odpovídá, jen bylo-li to v poštovní smlouvě sjednáno.

Odstavec 2 zmíněného ustanovení pak stanoví, že při ztrátě poštovní zásilky hradí provozovatel škodu ve výši ceny, kterou měla poštovní zásilka v době a místě jejího poštovního podání. Byla-li však sjednána náhrada škody v paušální výši, provozovatel hradí škodu ve výši sjednané paušální částky.

Dle obchodních podmínek společnosti platí, že Zásilkovna odpovídá oprávněné osobě za škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození nebo úbytku obsahu zásilky v průběhu přepravy. Zásilkovna škodu nahradí, neprokáže-li, že vznik škody nemohla odvrátit.

Zásilkovna odpovídá za škodu vzniklou na zásilce, a to pouze za škodu skutečnou.

Dále je zde uvedeno, že pokud odesílatel nezvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za škodu vzniklou na zásilce, jejíž místem doručení je výdejní místo nebo Z-BOX, do částky 300,- Kč. Pokud odesílatel zvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za skutečně vzniklou škodu až do výše udané hodnoty zásilky. U zásilek, jejichž místem doručení je jiná konkrétní adresa příjemce, odpovídá Zásilkovna vždy za skutečnou škodu až do výše 10.000,- Kč.

Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).

Přestože chápeme rozhořčení spotřebitele, domníváme se, že společnost postupovala v souladu se zákonem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.7.2025 16:32, před 2 dny

Dobrý den, paní Kvapilová, ještě jednou se vám za vzniklou situaci omlouváme. Co se týče kompenzace, kolegové vaši reklamaci schválili a určili kompenzaci v odpovídající výši podle toho, jak byla zásilka ohodnocena vámi při jejím odeslání. Základní hodnota všech zásilek je nastavena na 300 Kč, proto pokud posíláte zboží s hodnotou vyšší, doporučujeme využít službu Kompenzace hodnoty zásilky. Budete tak mít jistotu, že obdržíte kompenzaci v odpovídající výši pakliže se zásilka poškodí nebo ztratí, jako ve vašem případě. Nikola, tým Zásilkovny

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.