Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1437
Z toho za letošní rok:79
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

53 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (762 z 1437)

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Uvedená procenta vychází z 329 hodnocení od spotřebitelů help

#82535Problémy s reklamací TV TCL v ALza CZ

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2025, před 4 dny

Jakub Marinkovič

Znění stížnosti

Již podruhé jsem reklamoval TV pro blikající pruhy ***. Dodal jsem Alze i důkazní videa, která prý předali servisu - servis je neobdržel. Vyjádření servisu, opraveno, ale závada se neprojevila. Při předání na pobočce jsem jasně předal vyjádření, že chci vrátit peníze, protože se závada opakuje. Alza mi teď nutí, aby si televizi vzal zpět. Reklamaci sice uzavřeli 29. den, ale 30. den jsem TV neměl možnost vyzvednout a užívat. Požadoval jsem odstoupení od smlouvy, ale bezvýsledně. Dle mého mám nárok, pro jasné nedodržení 30ti denní lhůty, což potvrdila i poradna dTestu, navíc vada byla opakovaně a dle vyjádření technika při přijetí první reklamace, že může být vadná buďto základová deska nebo obrazovka - neopravitelné. Poprvé deska byla vyměněna a závada přetrvává, proto vycházím z toho, že je vadná asi obrazovka - neopravitelné. Navíc jsem Alze jasně řekl, že vada se opakuje a žádám vrácení peněz. Na což mám dle poradny dTest nárok a vyplývá to i z Obč. zákoníků.


Produkt

reklamace ***


Požadované řešení

Vrácení peněz. Nechci televizi, která je dle prvního technika neopravitelná a náhodně se objevují blikající pruhy i po první opravě a výměně dílu. Závadu jsem si nevymyslel a dokázal již podruhé na důkazních videích. Rád si u Alza.cz koupím novou TV, ale tuhle nechci, když závada nebyla ani podruhé dle vyjáření servisu opravena, protože vlastně na TV nic vyměněno podruhé nebylo a první oprava nepomohla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2025 14:12, před 3 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.

Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

K opětovnému výskytu stejné vady:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.7.2025 11:49, před 17 hodinami

Dobrý deň,

ďakujeme za Vašu správu a spätnú väzbu.
Na základe interného preverenia a stanoviska našich kolegov bola Vaša reklamácia vybavená v súlade s platnými postupmi. Pre nás je v takýchto prípadoch rozhodujúce odborné vyjadrenie autorizovaného servisného strediska, ktoré reklamáciu posúdilo.
V prípade, že by sa závada na produkte opätovne prejavila, odporúčame Vám nechať si vyhotoviť nezávislý znalecký posudok. Takýto posudok nám umožní záležitosť ďalej individuálne posúdiť a prípadne prehodnotiť.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.7.2025 12:02, před 17 hodinami


Jakub Marinkovič

Dobrý den,

v tuto chvíli tady nejde vůbec o to, jestli se závada projevila nebo neprojevila, ikdyž k ní byly dodány důkazní videa, která nechápu, jakým způsobem chcete popírat. Navíc dle paní Doležalové ze společnosti Interservis Liberec s.r.o., která televizi servisovala se k nim žádné videa závady nedostaly.

NEBYL DODRŽEN TERMÍN PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE!

Reklamace byla uplatněna 27.5.2025, televize 30. den reklamace, tj. 28.6.2025 nebyla k vyzvednutí ani na pobočce, ani mi nebyla doručena!

Prosím přestaňte ignorovat tuto skutečnost a respektujte formulaci Občanského zákoníku.

Jak se zde vyjádřili i odborníci z dTestu:

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Reklamace nebyla vyřízena včas. Řádně jsem 29.6.2025 odstoupil od smlouvy, tak prosím respektujte zákony této země a vratě mi kupní cenu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.