Počet nahlášených stížností: | 650 |
Z toho za letošní rok: | 129 |
Stále v řešení: | 41 |
Setkala jsem se s naprosto příšerným chováním ze strany Zásilkovny. Nejen, že kurýr byl (slušně řečeno) hrubý, v agresi prokopnul balík a tím zničil i obsah, který v něm byl, ale i ze strany samotného vyřízení reklamace. Ovšem, ze Zásilkovna se bude ohrazovat tím, že kapaliny nesmí být převáženy, ale kosmetiku, tinktury, sirupy… si nikdo přes vas neobjednava viďte? Kurýr nedal dostatečně dopředu vědět, ze bude doručen balík a asi předpokládal, ze firma bude mit otevřeno 24/7 a v návalu agrese se choval neomaleně, i pres fakt, ze s nim bylo jednáno naprosto v klidu. Paní na reklamačním se sice ohrazovala dodatkem, ze se kapaliny nesmí převážet (obsah byl velmi pečlivě zabalen do bublinkové fólie), tak opomněla dodat, ze za zdevastovaný balik nese zodpovědnost sama společnost. Po předání na výdejní místo bylo potvrzeno, ze balik byl promáčknutý a kapala z něj kapalina a snažili se ho zachránit, jak to šlo. Neni to poprvé, co slyším a čtu stížnosti, ze společnost se naprosto pohoršila a zároveň ruší výdejní místa tam, kde nejsou schopni aspoň dodat z-boxy. Opomněli jste, ale jeden základní fakt: VY jste tu pro nás, ne MY pro vás a pokud jsme nespokojeni s vašimi službami, tak máme právo být vyslyšeni a ne hozeni na hromadu s ostatními poškozenými balíky.
Dračí krev
Vrácení peněz za zničené produkty
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Dle bodu 2.2 obchodních podmínek společnosti jsou z dodání vyloučeny mimo jiné zásilky obsahující laky, barvy, lepidla a jiné tekuté látky, které mohou být při přepravě poškozeny, nebo mohou poškodit či znehodnotit ostatní zásilky, případně zařízení Zásilkovny. Tyto zásilky není odesílatel oprávněn předat k přepravě. Zásilkovna není povinna převzít zásilky, které jsou z přepravy dle bodu 2.2 vyloučeny. Dle bodu 2.4 podmínek pak v případě, že odesílatel předá Zásilkovně zásilku vyloučenou dle čl. 2.2 podmínek, nedojde k uzavření poštovní smlouvy a Zásilkovna tak nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé na Zásilce nebo v souvislosti se Zásilkou.
Pokud by však během přepravy došlo k úmyslnému poškození či zničení zásilky ze strany společnosti, mohla by za to společnost být odpovědná.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.