| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
Dobrý den, chci si stěžovat na nevyřízení kompletní reklamace u společnosti Alza.cz.
Zde máte podrobný popis, jak události následovaly za sebou.
22. 5. nákup dvou kusů rotačních nástavců k vysavači Dyson
25. 5. vyzvednuto v Alzaboxu
10. 6. reklamovány dva nástavce se stejnou závadou (do kartáčů se zamotaly vlasy a kartáč se přestal otáčet). Reklamační protokol jsem vystavila v jednom vyhotovení, protože se jednalo o stejnou závadu u obou nástavců, což jsem řádně popsala. Počet reklamovaných ks jsem přepsala z číslice 1 na číslici 2.
Během reklamační lhůty mi chodily z Alzy informační emaily, že se na vyřízení reklamace pracuje.
10. 7. uznání reklamace, vystaven dobropis pouze však na jeden nástavec
10. 7. jsem kontaktovala Alzu, že jsem reklamovala 2 ks, bylo mi řečeno, že to zjistí a ozvou se. Neučinili tak.
14. 7. úhrada na účet za dobropis pouze za 1 nástavec
18. 7. urgence Alzy, kvůli reklamaci – respektive kvůli druhému nástavci. Bylo mi řečeno, že to budou urgovat a ozvou se mi. Neozvali.
25. 7. nová urgence Alzy. Bylo mi řečeno, že jim servis neposlal informace. Vyžádala jsem si kontakt na příslušný servis – Prime servis. Tam mi dali kontakt na Prime store, kde mi bylo řečeno, že o reklamaci ví, že to byly 2 nástavce a že Alze tyto informace zaslali. Požádala jsem je, zda by je nemohli zaslat znovu.
1. 8. nová urgence Alzy – tam mi bylo řečeno, že jim ze servisu informace zaslali 31. 7., že se jednalo opravdu o reklamaci 2 nástavců a že mají povinnost odpovědět do dvou dnů. Neodpověděli.
3. 8. nová urgence Alzy – tam mi bylo řečeno, že na tom pracují. Jakmile si operátorka přečetla všechny interní emaily ohledně této reklamace, tak mně informovala, že ze servisu jim opravdu přišly informace o reklamaci 2 nástavců a že byla reklamace uznána. Tak jsem se dotazovala, proč mi tedy nevystaví na tento druhý nástavec dobropis. Bylo mi řečeno, že to musí upravit v systému, protože jsem měla vytisknutý pouze 1 ks reklamačního protokolu. Domluvila jsem se s operátorkou, že danou věc zjistí u kolegů a že se mi po hodině ozve. Také jsem si vyžádala zaslání emailu, že je tento problém v jejich systému a že se řeší. Nestalo se ani jedno.
Volala jsem tedy na linku znovu. Operátor mi zase řekl, že musí situaci ověřit u servisu. Nechápu proč, když mi bylo dříve sděleno, že se reklamovaly opravdu 2 kusy a reklamace je uznána. Tři týdny urguji Alzu a řešení v nedohlednu. Nakonec mi operátor po mém vyžádání zaslal email, že se na vyřízení pracuje.
Jedná se o nástavec CareWave elektrický podlahový kartáč pro Dyson V7/V8/V10/V11/V15. Zakoupila jsem 2 kartáče a oba dva se do 2 týdnů pokazily. Zamotaly se do nich vlasy a kartáč se neotáčel. Z jednoho ani nešly vlasy vymotat, což se mi u kartáče Dyson zakoupeného spolu s vysavačem nikdy nestalo. Nevím, zda tyto kartáče jsou vůbec originální. Vysávací schopnosti měli taky horší. Nicméně se hned oba pokazily, což mi přišlo opravdu divné.
Chci vrátit peníze
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme Vám za Vašu správu. Dovoľte mi, aby som spresnil informácie ohľadom Vašej záležitosti.
Na Vašu objednávku boli vystavené dva dobropisy, a to č. 3251302091 a č. 3251506082. Dobropis č. 3251506082 bol vystavený dňa 05.08.2025 zo strany môjho kolegu.
Oba dobropisy boli následne riadne refundované, a to v dátumoch 09.07.2025 a 05.08.2025.
Naša komunikácia prebiehala dňa 05.08.2025 pod číslom sťažnosti CCT31639149.
Môžem Vás uistiť, že z našej strany došlo k plnému naplneniu Vašej požiadavky a finančné prostriedky Vám boli vrátené.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.