Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#82822Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2025, před 3 měsíci

Lenka Hájková

Znění stížnosti

Dala jsem reklamovat mobilní telefon, ale případ byl vyhodnocen, že "Charakter závady se neslučuje se záručními podmínkami výrobce. Nesprávná funkčnost přístroje je způsobena mechanickým poškozením.". Považuji vyřešení reklamace za neodpovídají, neboť jsem uvedla, že k mechanickému poškození s největší pravděpodobností došlo během předchozí reklamace. První reklamace byla vyřízena kladně, kyd během této opravy došlo k výměně základní desky zařízení, tedy bylo mechanicky manipulováno se zařízením. Ve výdejním dokladu nebyla žádná informace o tom, že by přístroj servis přebral poškozen (prohnutý). Po vyzvednutí reklamace jsem zjistila, že telefon je mírně prohnutý. V momentě, kdy jsem tuto vadu zjistila, tak jsem telefon reklamovala, ale reklamace byla zamítnuta z uvedených důvodů. Při komunikaci se zákaznickým servisem bylo uvedeno "V tomto případě evidujeme reklamaci téměř 2 týdny po výdeji zboží. Výdej proběhl 13.06.2025 11:11:53, reklamace založena 25.06.2025 16:50. Z tohoto důvodu se domníváme že produkt byl při výdeji v pořádku." Já jsem nikde při převzetí nepodepsala, že přebírám věc v bezvadném stavu. Závada není na první pohled patrná.
V konverzaci je uveden, že se domnívají, tedy ani na jedné straně není jistota, kdy k prohnutí došlo. Dobu mezi nahlášením druhé reklamace nepovažuji za zásadní prodlevu. Vzhledem k první reklamaci jsem byla nucena si pořídit telefon nový a tento jsem po vyřízení reklamace okamžitě nepotřebovala používat. Datum přijetí reklamace 25.6.2025 a datum vyřízení 15.7.2025


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy A05s 4GB/128GB stříbrná


Požadované řešení

Požaduji provést opravu zařízení, nebo vykup za optimální cenu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2025 11:39, před 3 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ke způsobení škody během reklamace:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2025 14:33, před 3 měsíci

Dobrý deň,

ďakujem Vám za Váš čas, ktorý ste mi venovala počas nášho telefonického rozhovoru.
Ako sme sa spoločne dohodli, ponúkame Vám možnosť vrátenia produktu s následným vystavením dobropisu. Po doručení produktu na našu pobočku alebo do AlzaBoxu pod číslom reklamácie ASRE251497806sa postaráme o vystavenie a preplatenie dobropisu.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2025 08:50, před 3 měsíci


Lenka Hájková

Dobrý den,
po potřebném upřesnění návrhu jsem od společnosti Alza dostala nabídku, která byla velmi vstřícná. Dnes mohu potvrdit, že peníze za zařízení mám na účtu. Vše považuji za uzavřené. Věc byla vyřízena k mé spokojenosti. Děkuji všem stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.9.2025 17:42, před 2 měsíci

Dobrý deň,

na základe vyjadrenia zo strany spotrebiteľky Vás týmto žiadame o uzavretie sťažnosti č. 82822.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2025 14:54, před 2 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost. Na základě výše uvedených vyjádření uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.