Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:817
Z toho za letošní rok:33
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

67.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (553 z 817)

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Uvedená procenta vychází z 159 hodnocení od spotřebitelů help

#8287012Ah Smart PAPS 2012 A1 nefunguje v zařízení řady série X 20 team

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2025, před měsícem

Miroslav Vítek

Znění stížnosti

Dobrý den,
akumolátory 12Ah Smart PAPS 2012 A1 z řady série X 20 team zakoupeny v Lidl Polská 432 Trutnov, bez problému fungovaly. Po aktulizaci nefungují, reklamace neuznána.

Informace na webu slibují kompatibilitu celé řady X20, evidentně nefunguje.
Přímo na balení je porovnání se 4ah zdůrazňující výhody, ale žádné varování o nekompatibilitě.

Nefungují s:
Křovinořez IAN: 465833 - v manulálu křovinořezu lze dohledat drobnou poznámku, že tady fungovat nemají, proč potom na začátku fungovaly?
Sekačka IAN:465839 - v manulálu je pouze doporučení několika akumulátorů a jasně napsané lze provozovat s akumulátory série X 20 TEAM. 12ah akumulátor v době vzniku návodu asi neexistoval.


Produkt

akumulátory 12Ah Smart PAPS 2012 A1


Požadované řešení

Vrácení peněz, nebo výměna za obdobnou kapacitu 3x4Ah nebo 4Ah+8Ah za jeden 12Ah.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2025 16:46, před 25 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce odpovídá za to, že produkt při převzetí nemá vady. Podle § 2161 odst. 1 písm. a) zejména odpovídá za to, že zboží odpovídá ujednanému popisu, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem. Pokud tedy společnost uvádí, že je produkt "100% kompatibilní se všemi produkty ze série" a není, jedná se o vadou, pro kterou je možno produkt reklamovat.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.8.2025 08:26, před 24 dny

Dobrý den, pane Vítku,

v tomto případě Vám doporučujeme k dalšímu řešení se obrátit na naši zákaznickou linku s číslem reklamace.

Za vzniklé komplikace se Vám omlouváme.

S pozdravem Lidl s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.