Počet nahlášených stížností: | 1453 |
Z toho za letošní rok: | 95 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den
Dne 21.1.2025 jsem převzal (Objednávka ***) GIGABYTE AORUS FO32U2P
Reklamace **
A dne 19.7.2025 (lhůta do 18.8.2025) jsem reklamoval a tentýž den předal na pobočku v Mostě na reklamaci
Dne 15.8.2025 (3 dny do konce lhůty) žádný mail nic jen se v reklamaci na alza.cz objevilo že zamítnuto
Když jsem alzu kontaktoval na whatsappu tak že: Veškeré informace ze servisního střediska včetně všech dokumentů jsou vždy přímo v balíku s daným produktem.
Poté mi teda aspoň bylo sděleno klasické vyjádření které se píše :
Během testování v servisním středisku se popisovaná závada neprojevila. Produkt byl vyhodnocen jako funkční a odeslán zpět... až 27 den reklamace a pokud vím tak servisní středisko má GIGABYTE v polsku a ze zákona na celý proces je 30 dnů
To je samozřejmě skvělé ale dnes je kdy toto píšu je 18.8.2025 a více než 19:21hod. A já stále nemám reklamovaný produkt a nikdo se ani neobtěžoval mi zavolat a domluvit se na nějakém datumu doručení
Tak žádám vrácení peněz z důvody překročení lhůty 30 dnů pro vyřízení procesu reklamace
Pro mně také začla reklamace až když jsem produkt předal na pobočce, a ne kdy jsem přišel na to že je vadný.
Čoi samozřejmě říká že ať je zboží opravené,vyměněné, nebo zamítnuté musí být v poslední nejpozději 30. Den k dispozici minimálně na prodejně já ho nemám ani v dopravě nebo do dnešního dne jsem nebyl obeznámen třeba jen se sledovacím číslem ,a to jsem tam před 5 min. Volal jestli mají aspoň to sledovací číslo to mi ani pán neřekl jen mi řekl že podle nich je to teprve 28 dnů což je blbost což doložit screenshotem
Už mně opravdu nebaví každou interakci s alza.cz řešit přes dtest
SN24220B000567
Jelikož na úplné vyřízení reklamace i s doručením 30 dnů a to vypršela tak vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již spotřebitel učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme Vám za Vašu správu.
V predmetnej záležitosti bol spotrebiteľovi vystavený dobropis č. 3251673707. Aktuálne čakáme na zaslanie bankových údajov zo strany spotrebiteľa, aby sme mohli vykonať úhradu dobropisu a celú záležitosť riadne uzavrieť.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Hodnocení:
Komentář: Potvrzuji vystavení dobropisu, kdyby to někdy šlo i bez dtestu bylo by to mnohem lepší.